پست بانک ایران دولتی می‌ماند

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: نظر مجلس این است که تا زمان فراهم شدن شرایط مطلوب و عادلانه برای بخش خصوصی پست بانک دولتی بماند.

نورالله حیدری به فارس در شهرکرد اظهار داشت: اصرار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دولتی ماندن پست بانک دلسوزانه است.

وی افزود: این وزارتخانه اعتقاد دارد چون مبنای ارائه خدمات از سوی بخش خصوصی بر اساس محاسبه سود و زیان است، برهمین اساس این بخش در حوزه‌هایی که سودآوری نداشته باشد، ورود نکرده و به ارائه خدمات نمی‌پردازد.

حیدری تصریح کرد: برهمین اساس در چنین شرایطی اگر پست بانک خصوصی شود، مردم از خدمات رسانی مطلوب محروم می‎شوند.
نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیکاری درصدی از پرسنل و باز خرید برخی دیگر از کارمندان از دیگر دغدغه‌های وزارت ارتباطات برای جلوگیری از خصوصی شدن پست بانک است.

حیدری با بیان اینکه نمایندگان ملت از خدمات پست بانک مطلع هستند، گفت: مجلس مطلع است که اگر در شرایط فعلی پست بانک خصوصی شود خدمات رسانی به نقاط دور دست کشور قطع می‎شود، از این رو بر دولتی ماندن آن اصرار دارد.

وی گفت: یک فوریت طرح دولتی ماندن پست بانک ایران تصویب شده اما باید این طرح مراحل تخصصی خود را طی و مجدد به صحن علنی مجلس برای تصویب آورده شود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی پست بانک به مردم، گفت: در حال حاضر خدماتی از قبیل افتتاح انواع حساب‌های پس‌انداز، جاری، سپرده، پرداخت سود سهام عدالت، پرداخت حقوق مستمری بگیران کمیته امداد در شعب این مرکز ارائه می‌شود.

وی پرداخت تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه را یکی دیگر از اقدامات این مراکز برشمرد و گفت: ارائه تسهیلات فروش اقساطی، صدور کارت ای‌تی‌ام، پرداخت تسهیلات در قالب عقود اسلامی و خدمات اینترنتی فعال نیز از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در این مراکز است.

وی نقطه قوت پست بانک را وجود دفاتر روستایی برشمرد و افزود: دفاتر روستایی به عنوان پیشخوان دولت شناخته شده و با داشتن خطوط ارتباطی آنلاین تمام کارهای بانکی را زیرنظر شعبه ناظر انجام می‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  9  =