تسهیلات بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان طلا و جواهر

تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی می توانند با معرفی‌نامه اتحادیه از تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به موجب تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی رسید این تسهیلات به منظور ایجاد و توسعه ظرفیت‌های صادراتی در صنعت طلا و جواهر پرداخت می‌شود.

بهمن وکیلی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در جلسه امضای این یادداشت تفاهم که با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد بیان کرد: اعضای اتحادیه می توانند برای واردات مواد اولیه از تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران استفاده کنند تا سهم بیشتری از بازار جهانی را به‌دست آورند.

وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات ایران تفاهم‌نامه‌های متعددی با سایر اتحادیه‌ها امضا کرده گفت: این تفاهم‌نامه ها نشان می‌دهد بانک توسعه صادرات، عزمش را جزم کرده تا از صنعت، تولید و صادرات به‌طور جدی حمایت کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: هرشخص حقوقی که بتواند فعالیت صادراتی داشته باشد و کالا و خدمات ایرانی را صادر کند می تواند از تسهیلات این بانک برخوردار شود.

عباداله محمدولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی نیز در این نشست تصریح کرد: بخش صنعت طلاو جواهر تنها مجموعه‌ای است که سرمایه‌گذاری در آن همیشه به‌صرفه است و سرمایه که وارد کارگاه می‌شود باید گردش مالی در آن مجموعه داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌نامه جدید موجب رونق صادرات طلا و جواهر در کشور شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک توسعه صادرات تلاش می‌نماید پس از ارزیابی کیفیت اعتباری مشتری و تعیین حدود اعتباری آن، در صورت تصویب، نسبت به اعطای تسهیلات طلا در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر عملیات بانکی کشور اقدام نماید.

اتحادیه مذکور هم در مقابل تعهد کرده، تا ضمن تبلیغ و ترویج فرهنگ صادراتی در این حوزه، متقاضیان فعال و خوش‌نام در زمینه صادرات محصولات تولیدی را به بانک  معرفی کند.

خاطرنشان می‌شود مدت اعتبار این تفاهم‌نامه یک‌سال بوده که قابل تمدید نیز خواهد بود. متقاضیان به استفاده از این تسهیلات باید درخواست خود را به اتحادیه مذکور ارسال نمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =