ممانعت بانک‌ها از فروش سکه دولتی

شکاف قیمت فروش سکه بازار و سکه دولتی با تاکید رییس کل بانک مرکزی بر از بین بردن حباب قیمتی در بازار سکه، از 94 هزارتومان بالاتر رفته است. با در نظر گرفتن فروش 5 عدد سکه به هر نفر در بانک ها و سود بردن از حداقل 80 هزار تومان منفعت برای معامله هر عدد سکه، برخی در این روزها 400 هزار تومان از خرید و فروش سکه سود می‌برند.

به گزارش شبکه ایران همین سود 400 هزار تومانی در یک روز بهترین دلیل برای هجوم مردم به بانک ها و درخواست حرید سکه است. با انتشار سخنان رئیس کل بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه متقاضیان خرید سکه از نخستین ساعات آغاز به کار بانک‌ها در شعب منتخب حضور یافته‌اند اما برخی بانک ها از فروش سکه به مردم خودداری می کنند.

از ابتدای فروش سکه دولتی در بانک ها قرار شد به هر نفر حداکثر 5 عدد سکه داده شود اما در چند روز گذشته برخی بانک ها فروش سکه خود را محدود کرده اند و به عنوان نمونه اعلام می کنند که به بیشتر از 30 نفر سکه فروخته نمی شود.

عرضه محدود سکه در شرایطی صورت می‌گیرد که بهمنی در سخنان خود اشاره‌ای به توزیع محدود سکه نکرده بود و همین نکته هم محور اصلی بحث خریداران طلا است.

بانک مرکزی در 4 روز آخر هفته گذشته قیمت سکه دولتی را با امید به کاهش قیمت سکه داخلی 88 هزار و 400 تومان کاهش داد و قیمت آن را از 618 هزار و 800 تومان تا 530 هزار و 400 تومان پایین آورد.

افت قیمت سکه دولتی که با اذعان به حباب 80 هزا رتومانی قیمت آن توسط رییس کل بانک مرکزی در دوشنبه هفته قبل آغاز شد، با گذشت 4 روز نه تنها با هدف خود نرسید، بلکه خود به چالشی جدید تبدیل شد. تشکیل دوباره صف‌های صبحگاهی پشت درب بانک‌های ملی با چهره‌های تکراری اولین نتیجه کاهش قیمت سکه دولتی از سوی بانک مرکزی است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2