عرضه انبوه سکه و شمش طلا تاحذف‌حباب قیمت

بانک مرکزی اعلام کرد:

مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی از عزم جدی این بانک برای تعادل و حذف حباب قیمت انواع سکه بهارآزادی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عباس کمره ای افزود: با عرضه انواع سکه بهار آزادی در جلسات حراج صبح و عصر بانک کارگشایی قیمت آن در بازار سیر نزولی یافته است.با عرضه انبوه و دو نوبته در بانک کارگشایی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار نیز به کمتر از 590 هزار تومان رسید.
وی گفت : از روز چهارشنبه عرضه انواع سکه بهار آزادی و شمش های یک و 12 کیلوگرمی در دو نوبت صبح و عصر به صورت حراج در بانک کارگشایی آغاز شده است و تا حذف حباب قیمت و رسیدن قیمت انواع سکه بهار آزادی به سطح قیمت های جهانی این روند در بانک کارگشایی و شعب منتخب بانک ملی ادامه خواهد یافت .

وی افزود : قرار بود شمش طلا از روز شنبه در بانک کارگشایی عرضه شود اما بانک مرکزی تصمیم گرفت عرضه آن را از امروز آغاز کند تا بازار زودتر به تعادل برسد .

این مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر عرضه نامحدود انواع سکه بهار آزادی تا رسیدن به سطح قیمت جهانی و حذف حباب قیمت ان در بازار درباره توصیه اش به افرادی که قصد سرمایه گذاری بر روی سکه طلا دارند گفت : با توجه به وجود حباب در قیمت انواع سکه بهار آزادی و قیمت کاذب آن توصیه نمی شود هموطنان بر روی سکه طلا سرمایه گذاری کنند .

وی افزود : با تداوم عرضه انواع سکه بهار آزادی بصورت انبوه و نامحدود حباب قیمت آن از بین خواهد رفت و در این صورت افرادی که در این شرایط سرمایه گذاری کرده اند متضرر خواهند شد .

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی به هموطنان توصیه کرد تحت تاثیر جو روانی حاکم بر بازار قرار نگیرند و وارد سفته بازی نشوند که زیان خواهند دید .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄  13  =