بسقوط ۳۱ دلاری طلا در هر اونس

های طلا با ناامیدی سرمایه‌گذاران از اقدامات بانک مرکزی اروپا برای تقویت سیستم مالی منطقه یورو و تقاضای سرمایه گذاری برای دلار آمریکا به عنوان دارایی مطمئن، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، 31.10 دلار یا 1.8 درصد کاهش بها یافت و به 1709دلار و 80 سنت در هر اونس رسید که پایین‌ترین قیمت نهایی معاملات از 25 نوامبر محسوب می شود.

بهای معاملات طلا در ساعات اولیه روز پنج شنبه پس از اینکه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره مبنای خود را کاهش داد و مجموعه تدابیر جدیدی را برای مبارزه با بحران مالی اعلام کرد، صعود داشت اما پس از اینکه ماریو دراقی، رییس این بانک اعلام کرد بانک مرکزی اروپا اوراق قرضه کشورهای مقروض اروپایی را به طور نامحدود خریداری نمی کند، صعود بهای این فلز گرانبها نیز متوقف شد.

بهای طلا در ماه‌های اخیر با تمایل سرمایه گذاران به داشتن نقدینگی در صورت احتمال روبرو شدن اروپا با یک بحران بانکی و مجبور شدن سرمایه گذاران به فرش دارایی‌هایشان برای کسب نقدینگی، نوسان زیادی داشته است.

به گفته تحلیلگران اقدامات بانک مرکزی اروپا در درازمدت ممکن است قیمت‌های طلا را تقویت کند و کاهش نرخ بهره ممکن است موجب بالا رفتن بهای طلا شود.

نقره برای تحویل در ماه دسامبر با 1.088 دلار یا 3.3 درصد کاهش بها، به 31.467 دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  −  61  =