احتمال کاهش طلا تا مرز ۱۷۰۰ دلار / پیش بینی کارشناسان کیتکو /اثرات نشست اروپا

طلا در روز جمعه در حالی با افزایش رو به رو شد که جلسه ی رهبران اروپایی به اجرا در آمد و به نتایجی در مورد محدود کردن بودجه ها رسید.کارشناسان سایت کیتکو پیشبینی کردند بهای طلا در این هفته به سمت کاهش خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گزارش سایت طلا به نقل از سایت کیتکو کارشناسان سایت کیتکو در حالی به پیشبینی کردن بهای طلا در این هفته پرداختند که به دو دسته تقسیم شدند و نظراتشان هم در مجموع به سمت کاهش این بها بوده است.  در این هفته از بین 34 کارشناس این سایت 18 نفر شرکت کردند و در این میان 7 نفر به افزایش بها طلا،2 نفر بر عدم تغییر بهای طلا و 9 نفر هم به کاهش بهای طلا زای داردند.
 

پیشبینی

در این میان طلا با تغییراتی که در نمودارهای خود در این روزها داشته است تمامی نگاه ها را به خود جلب کرده است.اگر به میانگین طلا در ماه سپتامبر نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که طلا با 1670 دلار کار خود را به پایان رسانده بوده است.اما در ماه فوریه این میانگین به 1733 دلار در هر اونس رسیده است.بنابراین طلا می تواند باز هم این روند صعودی را ادامه دهد.این اعتماد گروهی است که به افزایش بهای طلا رای مثبت داده اند.

اما اعتقاد آن نه نفر این است که طلا به علت بحرانی تر شدن وضعیت اروپا در این هفته و همچنین کاهش نقدینگی در بازارهای جهانی آن قدرت را دیگر برای جلب کردن نظر سرمایه داران به خود را در اختیار ندارد و از طرفی دیگر آن سرمایه دارانی که این فلز ارزشمند را در اختیار داشته اند هم در صدد فروش آن می بایست برآیند تا بنوانند کسری بودجه و نقدینگی حاصله در بازارهای اروپایی را جبران کنند.بنابراین طلا کاهش می یابد.

 

همچنین بر اساس گزارش رویترز سرمایه داران به این نتایج خوشبینی نشان نداده اند و به آینده و همچنین حل این بحران دو ساله منطقه ی یورو امیدوار نشده اند. اما در آخرین اخبار رسیده امیدواری بسیار کمی به سرمایه داران داده شد. همین امر هم باعث افزایش خفیف طلا شده است.

طلا در طول این هفته حتی با این افزایش با دو درصد کاهش رو به رو شده است. لازم به ذکر است که یورو در روز جمعه با افزایش رو به رو شد. این بدان علت بوده است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان چین نیاز بیشتری به میزان سرمایه گذاری در بخش کمک به منطقه ی یورو دارد.
این سرمایه گذاری ها به این میزان نبوده اند و همین امر هم باعث کاهش میزان بهای دلار شده است. کاهش دلار هم در روز جمعه یکی دیگر از دلایلی بوده است که طلا با افزایش رو به رو شده است.

طلا در روز جمعه با افزایش 0.3 درصدی که همراه شده است با 1712 دلار در هر اونس با اعلام ساعت 14:48 دقیقه به وقت لندن رو به رو شد. اما بر آیند حرکت طلا در این هفته با 2 درصد کاهش رو به رو شده است. این هفته به عنوان سومین هفته ی نزولی برای طلا لقب گرفته است. اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در صورت عدم نتیجه دهی این جلسه طلا حتی تا مرز 1700 دلار هم کاهش خواهد یافت.

اثرات نشست اروپا

نشست سران اتحادیه اروپا که به منظور نجات منطقۀ یورو و اتحادیه اروپا انجام می شد، روز جمعه به پایان رسید. با اینکه سرانجام انگلستان، با طرح ارائه شده در خصوص یک “معاهدۀ جدید مالی” موافقت نکرد، بیست و شش کشور دیگر اتحادیه اروپا، به توافق اصولی بر سر این پیمان دست یافته اند.

به گزارس یورو نیوز هرمن وان رومپوی، رییس اتحادیه اروپا اظهار داشت: “این پیمان در مورد نظم و انضباط مالی بیشتر، جریمه و مجازات بصورت خودکار و نظارت سختگیرانه است. به جز یک کشور، تمام کشورهای منطقه یورو و خارج از آن، در این پیمان مشارکت خواهند کرد.”

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان اعلام داشت مخالف هرگونه پیمانی که “استقلال سیستم اقتصادی انگلستان را به خطر اندازد” خواهد بود.
در مورد گام های بعدی، آقای وان رومپوی اضافه کرد: “حد اکثر در اوایل ماه مارس این پیمان مالی امضاخواهد شد، شاید نیز کمی زودتر.”

حال سران اروپایی می توانند با خرسندی به کشورهای خود برگردند چرا که به هر صورت توانستند فعلا اروپا را از خطر بزرگی نجات دهند. همانند ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا که اکنون باید برای رفع مشکلات ایتالیا و بحران بدهی های این کشور تلاش کند.

آنگلا مرکل نیز از نتیجۀ این نشست راضی می باشد، چرا که با سیاستهای ریاضت اقتصادی وی ، تا حد زیادی موافقت شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  −  84  =