طلا تا ۱۶۸۴ دلار بر هر اونس سقوط کرد

امروز بازارهای جهانی باز شدند و قیمت طلا تا 1684 دلار بر هر اونس سقوط کرد. می گویند که بازار طلا به توافق اتحادیه اروپا اعتماد ندارد و این توافق نیم بند باعث ریزش قیمت طلا گردید.در هر حال طلا در روز دوشنبه در حالی کار خود را با یک درصد کاهش آغاز کرد که به اعتقاد سرمایه داران اروپایی جلسه رهبران اروپای نتوانست طرح متقاعد کننده ای را در جهت کاهش بحران اقتصادی در اروپا به تصویب برساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش طلا از  economic times سران کشورهای اروپایی در جلسه ای در روز جمعه شرکت کردند و سعی در کاهش بحران اقتصادی داشتند.

به اعتقاد خودشان هم توانسته اند تا طرحی منسجم را به تصویب برسانند.اما این اتفاق از دید سرمایه داران اروپایی به گونه ای دیگر رقم خورده است و آنها به علت اینکه جلسات دفعات گذشته این رهبران نتیجه نداده است و به این طرح هم شکاک هستند و به اعتقاد آنها این طرح نمی تواند گره ای از این بحران 2 ساله منطقه مالی یورو بردارد.

طلا به نسبت دو هفته گذشته به میزان 1.5 درصد با کاهش همراه شده است و حتی در ساعاتی تا 1684 دلار در هر اونس هم پائین آمد اما با اعلام ساعت 4:11 دقیقه به وقت لندن این بها تا 1694 دلاربالا آمد.

لازم به ذکر است که پیش تر سرمایه داران این هشدار را داده بوده اند که در این هفته بر طبق نمودارها و چارت های مربوط به طلا روند این فلز ارزشمند با کاهشی که به خود خواهد دید حتی پائین تر از 1700 دلار هم معامله خواهد شد.

اما طبق نمودارهای تکنیکال حرکت طلا حرکتی مثلثی خواهد بود و اگر به این روند نزولی خود ادامه دهد با کاهش شدید روبه رو خواهد شد.

 

در همین حال سایت اسدی نیا نوشت: از قول کارشناسان مطرح شد که اگر نشست اروپا نتواند اعتماد فعالین بازار جهانی طلا را کسب کند، این فلز با کاهش قیمت مواجه خواهد شد. جالبه که بورسها به علت امکان سیاست انبساط پولی چین، مثبت شده اند ولی طلا واکنشی نشان نداد. در چارت زیر مثلث متقارن در نمودار طلا بخوبی قابل مشاهده است: چارت طلا

در چارت تکنیکال طلا ضعف کاملا مشهود است .قیمتهای 1692 دلار و سپس 1680 دلار حمایتهای محکمی هستند که از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری خواهند نمود.
نظر یک تریدر:
تریدری از بانک یو بی اس اعتقاد دارد که اگر قیمت طلا از ضلع پایین مثلث خارج شود اصلا نشانه خوبی برای طلا نیست و برای نقره هم احتمال کاهش را بیشتر دانسته ولی قیمت 31.5 دلار را حمایت خوبی دانسته.
تحلیل تکنیکال طلا
با توجه به اینکه ساپورت 1700 به پایین شکسته شده است بنابراین قیمت طلا در کوتاه مدت افت میکند.همانگونه که در نمودار دیده میشود
– حمایتهای مهم عبارتاند از 1670 دلار2- حمایت بسیار قدرتمند کف کانال که با خط قرمز رنگ مشخص است(محدوده  1645تا1655 دلار)

چارت 1

چارت 2

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3