سهم ۳۲ درصدی روستاها از خدمات پست بانک

پست بانک ایران با ارائه خدمات متنوع بانکی در روستاها و اقصی نقاط کشور بویژه مناطق محروم، 32 درصد ازمجموع کل 35 در صدی سهم روستاها از خدمات بانکی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد حسن محبیان رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران ضمن اعلام این مطلب گفت : تعداد کل روستاها بالای 50 خانوار در کشور 34 هزار و 500 روستا بوده که 11 هزار و 59 شعبه و باجه خدمات بانکی در آن ها ایجاد گردیده است و سهم پست بانک از این تعداد 10 هزار دفتر و باجه می باشد.

مدیرعامل پست بانک ایران اظهار داشت :از این تعداد تنها یک هزار و 59شعبه و باجه متعلق به و بانک تخصصی کشور است که سهم روستاها از خدمات بانکی آن ها 3 درصد است.

دکتر محبیان تاکید کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک پیشرو در توسعه خدمات بانکی در روستاها عمل کرده و مقرر است مطابق تکالیف برنامه پنجم توسعه کشور تعداد 6 هزار دفتر خدمات بانکی روستایی نیز ایجاد گردد که با تحقق آن تعداد نقاط تماس پست بانک در روستاها و مناطق محروم به 16 هزار دفتر افزایش می یابد و متعاقب آن حداقل همچنین رقم اشتغال ایجاد می گردد.

ریس هیات مدیره پست بانک ایران افزود : همزمان با توسعه کمی دفاتر و روستایی، این بانک با انتخاب و استقرار سامانه نرم افزار جامع بانکی (core banking ) در این مراکز و ارتباط آن ها به شکل لحظه ای (on line) به توسعه کیفی خدمات نیز پرداخته و در نظر دارد با نصب و راه اندازی نظام مدیریت خدمات کارت و سویچ اقدام به راه اندازی دستگاه های خود پرداز(ATM)، و پایانه فروشگاهی( POS)، و پایانه شعب ( Pin pad)، در تمامی دفاتر روستایی اقدام نماید که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

دکتر محبیان افزود : در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 53 حساب روستاییان نزد دفاتر روستایی پست بانک افتتاح گردیده است که حدود 5/1 میلیون فقره از این حساب ها مربوط به پرداخت یارانه سرپرستان خانوار می باشد که از این حیث پست بانک رتبه پنجم را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد : پرداخت 2 هزار و 470 میلیارد ریال انواع تسهیلات بویژه اشتغالزایی به تعداد 97 هزار و 507 نفر از روستاییان از دستاوردهای حضور پست بانک ایران در روستاهاست.

مدیرعامل پست بانک ایران در ادامه گفت : پرداخت سود سهام عدالت 2 میلیون و 74 هزار نفر از کسب رتبه اول در میان بانک های کشور، پرداخت حقوق 185 هزار نفر از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بصورت ماهانه، پرداخت مستمری 130 هزار نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی در ماه، دریافت 120 میلیون فقره انواع قبوض مصرفی و ثبت 126 میلیون تراکنش خدمات بانکی بخش از دستاوردهای جاری پست بانک ایران در مناطق محروم و روستایی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  +    =  95