سقوط بیش از ۲۰ دلاری طلا/ سقوط شاخص‏ها در بازارهای مالی اروپا

طلا خود را در حالی برای بیشترین کاهش خود در 3 ماه گذشته آماده می کند که دلار با تقویتی که شده است سطح تقاضای بسیاری از مشتریانی که در آینده طلا نقش اساسی را ایفا می کنند را با کاهش رو به رو ساخته است. در همین حال موسسه اعتبارسنجی مودی اعلام کرد که رتبه اعتباری کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در سه ماهه نخست سال آتی میلادی مورد سنجش قرار خواهد دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  طلا به نقل از خبرگزاری رویترز در هفته ی گذشته رهبران اروپایی طی انجام جلسه ای به اتفاق آرا رسیدند. اما این موضوع نتوانست اعتماد سرمایه داران را به خود معطوف سازد. این موضوع تنها عامل کاهنده ی بهای طلا نبوده است بلکه تقویت دلار هم می تواند در این باره از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

افزایش بهای دلار همواره توانسته است که در کشورهایی که واحد پولیشان دلار نبوده است سرمایه داران را تشویق به تبدیل جواهراتشان به دلار کند. این موضوع در هندوستان به عنوان کشوری که در زمینه دارایی های طلا و جواهرات در سطح دنیا بسیار تاثیرگذار می باشد مشهود به اجرا در آید.

طلا در تحویل فوری با 3 درصد کاهش در ساعت 15:08 دقیقه به وقت لندن به 1659 دلار در هر اونس رسید که به نظر می رسد بیشترین میزان کاهش بهای طلا طی 3 هفته ی گذشته بوده است.

سقوط شاخص ها

همچنین به خبرگزاری یورو نیوز پس از آنکه سران اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه برای ادغام هرچه بیشتر اقتصاد کشورهای اروپایی به توافق دست نیافتند، بازارهای مالی بامداد روز دوشنبه با سقوط شاخص‏های سهام رو به رو شدند.

بازارهای مالی اروپا متاثر از نگرانی سیاستمداران از بحران بدهی‏ها و نیز افزایش سقف سیاست‏های ریاضت اقتصادی است.

در میان شاخص ها، تنزل سهام بانک‏های اروپایی چشمگیر است. بانک‏هایی که بیش از دیگر موسسات مالی در معرض فشار بدهی بوده‏اند در مجموع یک و چهار دهم درصد سقوط کرده اند. سهام بانک فرانسوی سوسیته جنرال نیز سه و یک دهم درصد کاهش ارزش را نشان می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =