حواله‌های سرگردان دربانکهای امارات

رئیس کمیسیون واردات اتاق ایران از کارشکنی امارات در پاس نکردن حواله‌های ایرانی از سوی بانک‌های اماراتی خبر داد و خواستار برخورد منطقی ایران با این قضیه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مجیدرضا حریری، در خصوص توقف ثبت سفارش با کشور امارات در دو روز گذشته به فارس اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم موضوع توقف ثبت سفارش یک موضوع سیاسی از جانب امارات است و در سه ماه گذشته بانک مرکزی کشورمان با بانک مرکزی امارات مشکلاتی داشته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد در این شرایط که امارات نقش مفر را برای ما ایفا می‌کند در تصمیمات اخذ شده دقت بیشتری شود و همچنین فعالان بخش خصوصی و تجار این حوزه نیز در جریان این تصمیمات قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون واردات اتاق ایران گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و امارات 20 تا 25 میلیارد دلار است و ادامه تجارت با این کشور به نفع هر دو طرف است.
حریری گفت: حواله‌های بانکی ایران از سوی امارات پاس نمی‌شود و همین موضوع باعث افزایش قیمت دلار شده است.

وی افزود: افزایش قیمت دلار از  1100 تا 1200 تومان سه ماه، از 1200 تا 1300 یک ماه و نیم، از  1300 تا 1400 ، 20 روز و از  1400 تا 1500 تومان 3 روز طول کشید و بخش خصوصی هیچ اطلاعاتی در خصوص این تغییرات ندارد لذا رفتار اقتصادی رفتاری نیست که به صورت آنی مشخص شود و آسیب‌های آن در چند روز آتی مشخص خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  24  =