شمار تلفات انفجارهای عراق به ۶۳ کشته و ۱۸۵ زخمی رسید

سخنگوی وزارت بهداشت عراق، شمار قربانیان انفجارهای امروز این کشور را 63کشته و 185 زخمی اعلام کرد.

"زیاد طارق" سخنگوی وزارت بهداشت عراق در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حملات تروریستی امروز عراق که مناطق شیعه نشین را هدف قرار داده، اعلام کرد که در این حملات 63 نفر کشته و 185 زخمی نفر دیگر شدند.

پیش از این شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده بود که تعداد کشته به مرز 57 نفر رسیده و 179 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

از سوی دیگر سرلشکر "قاسم عطا" فرماندە عملیات نظامی بغداد اعلام کرد: صبح امروز بر اثر ٨ انفجار خودرو و بمب‌های کنترل شدە در مناطق عمدتا شیعە نشین بغداد، دهها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

وی افزود: گروهای تروریستی امروز محلەهای  "علاوی" ، "کرادە" ، " وسط شرق" ، "العزمیە" ، "شعب" ، "شعلە" ، "عامل"  ، "باب المعظم" ، "الامین " ، "الوزیریة" را در پایتخت عراق مورد حملە قرار دادند.

بە گفتە فرماندە عملیات نظامی بغداد ، انفجار بمب و خودروهای بمب گذاری شدە در ٩ نقطە بغداد گزارش شدە است.

نیروهای امنیتی تحقیقات خود دربارە عوامل این حملات تروریستی را آغاز کردە و در برخی مناطق از جملە اطراف هتل فلسطین مقررات منع رفت و آمد را اجرا کردەاند.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

به عقیده کارشناسان سیاسی، آنچه که آشکار است این است که این انفجارها به نفع منافع آمریکا، حزب منحله بعث و عربستان سعودی و تکفیری‌ها است.

آغاز فاز جدید کارشکنی‌های فهرست العراقیه همپیمان با عربستان علیه روند سیاسی عراق همزمان با خروج اشغالگران آمریکایی و نارضایتی واشنگتن از خروج نظامیان آن از عراق و هدف قرار گرفتن شیعیان در این انفجارها برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در عراق است که همه اینها با برنامه‌ریزی و هماهنگی آمریکا و عربستان و دست‌نشانده‌های آنها در عراق صورت می‌گیرد.

به گفته کارشناسان مسائل عراق، به نظر می‌رسد، افشای خیانت ملی جدید العراقیه و رسوایی برخی از رهبران سیاسی آن در حملات تروریستی عراق و تکاپوی آنها برای اجرای طرح تجزیه بایدن و ایجاد یک اقلیم سنی نشین در عراق خشم همپیمانان آمریکا و عربستان در عراق را برانگیخته است.

 

دود سیاه انفجارهای صبح پنجشنبه در بغداد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  56