جریمه ۴۰ هزار تومانی پلاک‌های ناخوانا

وی به موتورسیکلت‌های توقیفی که مالکان آنها برای ترخیص مراجعه نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: موتورسیکلت‌هایی که 6 ماه از زمان توقیف آنها گذشته باشد و مالکان آنها برای ترخیص در این مدت مراجعه نکنند بر اساس قانون تحویل مراجع ذیربط شده و دیگر به مالکان پس داده نمی‌شود.

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به پلاک‌های ناخوانا یا دستکاری شده اشاره کرد و گفت: از روز شنبه بر اساس قانون جدید نداشتن پلاک جلو، عقب و یا ناخوانا بودن آن 40 هزار تومان برای رانندگان خودروها و یا راکبان موتورسیکلت‌ها جریمه به همراه دارد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی از اول دیماه سال جاری گفت: بر این اساس با توجه به این‌که هدف اصلی پلیس از اجرای قانون جدید جریمه نیست در روزهای اول اجرای مرحله جدید قانون، پلیس سعی دارد در کنار اعمال قانون کارهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی را به شهروندان انجام دهد.

وی با تاکید بر این‌که در خصوص تخلفات حادثه‌ساز به هیچ عنوان اغماضی صورت نمی‌گیرد، گفت: رانندگان متخلفی که اقدام به تخلفات حادثه‌ساز می‌کنند حتما اعمال قانون شده و به شدت با این دسته از رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این‌که با اجرای مرحله جدید قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و افزایش سقف جرایم به 200 هزارتومان هزینه تخلف افزایش یافته است، گفت: در عین حال با اطلاع‌رسانی‌های خوب صورت گرفته و همکاری شهروندان در سال جاری شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور حدود 2300 نفر و در تهران بیش از 90 نفر کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که متاسفانه بازدارنده نبودن قوانین رانندگی موجب شده بود که عده‌ای به تخلف کردن عادت کنند تصریح کرد: به نظر می‌رسد با نرخ جدید جرایم رانندگی، میزان تخلفات و به تبع آن کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور و در تهران به شدت کاهش یابد. از سوی دیگر تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز که زمانی مورد بی‌توجهی شهروندان قرار می‌گرفتند از این پس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند ولذا عدم حضور پلیس دیگر به معنای انجام تخلف و نادیده گرفتن تابلوهای رانندگی نیست.

فعال‌سازی تیم‌های کنترل نامحسوس

رییس پلیس راهور تهران از فعال‌سازی تیم‌های کنترل نامحسوس و بازرسان ویژه نامحسوس در پایتخت از روز شنبه خبر داد و گفت: قطعا این تیم‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کنار تیم‌های محسوس پلیس راهور تهران نسبت به برخورد با تخلفات رانندگان اقدام می‌کنند لذا رانندگان آگاه باشند که حتی در صورت نبود پلیس با به کارگیری تیم‌های کنترل نامحسوس و دوربین‌های نظارتی در پایتخت احتمال جریمه شدن آنها به شدت افزایش یافته است.

برخورد سختگیرانه‌تر با موتورسوران متخلف

وی از ادامه برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و گفت: اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف که از هفته گذشته در تهران آغاز شده است با استقبال رانندگان و شهروندان تهرانی مواجه شده، از سوی دیگر تخلفات این دسته از وسایط نقلیه نیز به شدت کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر این‌که هر روز اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، گفت: از روز شنبه موتورسیکلت‌هایی که از خط ویژه عبور کنند 50 هزارتومان و موتورسیکلت‌هایی که ترک‌نشین آنها فاقد کلاه ایمنی باشد 30 هزار تومان جریمه و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: موتورسیکلت‌های دودزا و بالای سن 10 سال نیز حق تردد در تهران ندارند و در صورت مشاهده پلیس نسبت به توقیف آنها اقدام می‌کند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این‌که اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در تمام مناطق تهران حتی اتوبان‌های پایتخت نیز در حال اجراست افزود: بر این اساس کلیه موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی و یا فاقد پلاک به دلیل اتمام مهلت تعویض پلاک، توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند.

وی به موتورسیکلت‌های توقیفی که مالکان آنها برای ترخیص مراجعه نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: موتورسیکلت‌هایی که 6 ماه از زمان توقیف آنها گذشته باشد و مالکان آنها برای ترخیص در این مدت مراجعه نکنند بر اساس قانون تحویل مراجع ذیربط شده و دیگر به مالکان پس داده نمی‌شود.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: بر این اساس حدود 60 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی که مالکان آنها بیش از 6 ماه است برای ترخیص مراجعه نکرده‌اند به مراجع ذیربط تحویل شدند.

وی از کلیه دارندگان موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی خواست هرچه سریعتر برای تعویض پلاک به مراکز شماره‌گذاری مراجعه کنند.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر این‌که موتورسیکلت یکی از چالش‌های اصلی ترافیک تهران است و بسیاری از مردم و رانندگان از رفتارهای موتورسواران گله‌مند بوده و به سطوح آمده‌اند، به ایسنا گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین فوتی‌های تصادفات رانندگی در تهران بعد از عابران پیاده متعلق به موتورسواران است.

40 هزار تومان جریمه برای ناخوانا بودن پلاک

وی به پلاک‌های ناخوانا یا دستکاری شده اشاره کرد و گفت: رانندگان وسایط نقلیه مکلفند بر اساس قانون پیش از حرکت نسبت به تمییر کردن پلاک خودرو اقدام کنند و از روز شنبه بر اساس قانون جدید نداشتن پلاک جلو، عقب و یا ناخوانا بودن آن 40 هزار تومان برای رانندگان خودروها و یا راکبان موتورسیکلت‌ها جریمه به همراه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =