راه اندازی ۳صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری

کارشناس مسوول مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اعلام کرد که با توجه به استقبال خوبی که از صندوق ها به خصوص نخستین صندوق نیکوکاری در ماه مبارک رمضان صورت گرفت، حداقل سه صندوق نیکوکاری تا پایان سال راه اندازی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهرداد فرح آبادی به استودیو بورس گفت: صندوق های سرمایه گذاری نیکوکاری از جمله نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند که قوانین آنها در سال جاری به تصویب رسید که منافع آنها صرف امور خیریه خواهد شد.

وی از جمله مزایای این صندوق ها را  مشارکت در بازار سرمایه و اعطا و اهدای سرمایه ها به امور خیریه با نظارت سازمان بورس اعلام کرد و ادامه داد: به طور کلی افراد نیکوکار به سه طریق می توانند در این صندوق ها مشارکت کنند. در واقع انعطاف پذیری این صندوق ها باعث شده است تا طیف وسیعی از سرمایه گذاران به این صندوق ها جلب شوند.

وی ادامه داد: گروه نخست، نیکوکارانی هستند که تمامی منافع صندوق خود را به امور خیریه صندوق اعطا می کنند، گروه دوم افرادی هستند که اصل واحدهای صندوق به نام آنها صادر خواهد شد و تنها منافع این صندوق ها به امور نیکوکارانه اختصاص می یابد.
فرح آبادی در خصوص سومین گروه خاطر نشان کرد: در این گروه اصل منافع تعیین شده صندوق تا سقف معین به نام نیکوکار صادر می شود و مازاد بازده صندوق، صرف امور خیریه خواهد شد.

کارشناس مسوول نهادهای مالی با اشاره به نحوه تخصیص منافع صندوق ها به امور خیریه تصریح کرد:نخستین صندوق نیکوکاری با مشارکت سازمان بهزیستی کشور برای اشخاص نیازمند تحت پوشش این سازمان در نظر گرفته شد و منابع آن به منظور تأمین تمام و قسمتی از هزینه زمین و پروانه ساخت مسکن و اسکان مددجویان تحت نظر سازمان بهزیستی صرف می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10