دریافت کارمزد ثبت‌نام مسکن مهر توسط بنگاه‌ها ممنوع شد

رئیس اتحادیه املاک رباط‌کریم از ممنوعیت دریافت 40 هزار تومان بابت ثبت‌نام از متقاضیان مسکن مهر توسط مشاوران املاک خبر داد و گفت: بنگاه‌های املاک تهران از دیروز قرار شده که دیگر هیچ مبلغی از ثبت‌نام کنندگان مسکن مهر دریافت نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک احمد محمدحسنی افزود: ثبت‌نام مسکن مهر توسط بنگاه‌های املاک متوقف نشده است اما دریافت مبلغ 40 هزار تومان که در تفاهمنامه اولیه بر آن تاکید شده بود که بنگاه‌ها برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت کنند حذف شده است.

وی ادامه داد: در قرارداد اولیه آمده بود که مشاوران املاک می‌توانند با ثبت‌نام و دریافت مدارک و تشکیل پرونده‌ مبلغ 40 هزار تومان دریافت کند اما دیروز تصمیم بر این شده که بنگاه‌های املاک این مبلغ 40 هزار تومان را نمی‌توانند از متقاضیان مسکن مهر دریافت کنند.

محمد حسنی تاکید کرد: از این پس بنگاه‌های املاک می‌توانند مدارک را از متقاضایان گرفته و تشکیل پرونده بدهند و سپس مدارک را به اتحادیه املاک کشور بفرستند و سپس اتحادیه املاک این پرونده را به شرکت عمران فرستاده و بعد از پذیرفته شدن متقاضی این مبلغ 40 هزار تومان از سوی شرکت عمران دریافت و به اتحادیه املاک و سپس به بنگاه‌ مربوط پرداخت می‌شود.

بنگاه‌های مسکن حق فروش مسکن مهر را ندارند

وی در پاسخ به این سوال که بنگاه‌های مسکن ثبت نام مسکن مهر را انجام می‌دهند یا اینکه پیش‌فروش می‌کنند گفت: بنگاه‌های مسکن حق فروش مسکن مهر را ندارند بلکه فقط باید اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان مسکن مهر کنند.

محمدحسنی در پاسخ به این سوال که چند روز پیش وزارت راه و شهرسازی اطلاعیه‌ای صادر کرد که مردم برای ثبت‌نام مسکن مهر تنها به اداره‌های زیرمجموعه این وزراتخانه مراجعه کنند گفت: به ما که این موضوع اعلام نشده است و ممنوعیتی هم در کار نیست و فقط دیروز اعلام کردند که این مبلغ 40 هزار تومان را بنگاه‌های مسکن حق دریافت از متقاضیان ثبت نام ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  8  =