بیمه ها تا ۲ میلیون و ۲۵۰هزار تومان بدون کروکی خسارت می دهند

رئیس پلیس راه اصفهان گفت: در تصادفات خسارت‌های تا سقف 2 میلیون و 250هزارتومان نیاز به کروکی از سوی پلیس نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ علی نیکبخت اظهار داشت: یکی از مواردی که سبب بروز ترافیک سنگین و در برخی مواقع نیز موجب رخ دادن حوادث ناگوار می‌شود ایستادن خودروهای دارای تصادف خسارتی در جاده‌ها است که به همین دلیل پلیس با شرکت‌های بیمه توافق کرد تا بدون انجام کروکی هزینه خسارت تصادفات تا سقف 2 میلیون و 250هزارتومان را پرداخت کنند.

وی افزود: با وجود توافقات صورت گرفته باز هم مشاهده می‌شود که رانندگان رعایت نمی‌کنند و به خاطر یک تصادف و خسارتی جزیی جاده را مسدود کرده و باعث به وجود آمدن ترافیک سنگین و در برخی مواقع نیز تصادف می‌شوند که انتظار داریم رانندگان در این زمینه توجه بیشتری کنند.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه سرعت و واژگونی در اثر خواب لحظه‌ای را دو عامل عمده در تصادفات جاده‌ای استان برشمرد و تصریح کرد: در مورد سرعت برنامه‌های خوبی صورت گرفته و هم اکنون جاده اصفهان به شیراز به دوربین‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند و تا پایان سال هم مسیر اصفهان-شهرکرد و اصفهان-تهران هم به دوربین‌های کنترل نامحسوس مجهز می‌شوند.

وی در مورد تمهیدات لازم برای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان گفت: در این مورد مدام از طریق رسانه‌ها و بروشورها و بنرها هشداری به رانندگان اعلام می‌کنیم که اگر دچار خواب آلودگی هستند با این حالت رانندگی نکنند، و نیز درباره ساختن استراحتگاه‌های بین راهی و ایجاد شیارزنی در کنار جاده‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

نیکبخت تاکید کرد: البته این اقدامات کافی نبوده و بایستی ساز و کارهای ویژه‌ای از سوی راهسازان و خودروسازان مورد توجه قرار گیرد تا به صورت هوشمند رانندگانی که دچار خواب لحظه‌ای می‌شوند را هوشیار سازند و به این طریق، کمی از تلفات ناشی از واژگونی خودروها را کاهش دهیم.
وی بیان داشت: البته بستن کمربند ایمنی هم یکی از موارد مهمی است که می‌تواند جان راننده و سرنشینان را از مرگ حتمی نجات دهد، در قانون جدید سخت‌گیری‌های زیادی برای بستن کمربند ایمنی کرده‌ایم و خوشبختانه شاهد افزایش فرهنگ عمومی در استفاده از این وسیله هستیم.

رئیس پلیس راه اصفهان با اشاره به واژگونی یک خودرو در اول دی‌ماه که راننده آن دچار خواب لحظه‌ای شده بود، گفت: متأسفانه در این حادثه راننده و چهار سرنشین آن در دم فوت کردند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد هیچ‌کدام از سرنشینان کمربند ایمنی خود را نبسته بودند که شاید اگر این کار را می‌کردند دست‌کم جانشان را از دست نمی‌دادند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2