هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۹۰ دلار

نرخ هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی در حالی روی عدد 1590 دلار قرار داشت که این فلز در روزهای پایانی سال سیری نزولی به خود گرفته بود اما در نهایت با حمایت سرمایه داران با تغییر روند در مرز 1550 دلار سال را به پایان رساند. این تغییر روند نوید بخش شروعی بهتر در سال 2012 را برای سرمایه داران بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش طلا، FXempire /اگر به نمودار یازده سال گذشته طلا توجه کرده باشیم می توانیم در یابیم که طلا همواره روندی صعودی را در بلند مدت داشته است. از این رو به نظر نمی رسد که مشکلات به وجود آمده در جوامع بین الملل بتوانند تاثیر منفی در روند حرکتی طلا در بلند مدت داشته باشند.

بررسی های انجام شده همه حاکی از این موضوع می باشند که فروش طلا آن هم پایین تر از قیمت واقعی با پایان سال 2011 به پایان رسیده است و سرمایه داران قصد دارند تا با آغاز سال 2012 فصلی جدید در مبادلاتشان رقم بزنند. این احتمال وجود دارد که آنها بیشتر از گذشته به خرید و فروش این فلز ارزشمند بپردازند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کاهش بهای طلا به کمتر از 1500 امری به دور از ذهن می باشد. آنها معتقدند که این فلز ارزشمند در بازه ی 1500 تا 1600 دائمآ حمایت خواهد شد و از این سطح پایین تر نخواهد رفت.

اما اگر بخاهیم به رابطه طلا و دلار اشاره کنیم متوجه خواهیم شد که دلار همیشه با طلا رابطه ی عکس داشته است اما از آنجا که افزایش بهای دلار باعث بروز تورم در کشورهایی که واحد پولیشان دلار نمی باشد خواهد شد، این تورم روی کالاهی اقتصادی که یکی از آنها طلا می باشد تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و طلا هم با افزایش رو به رو خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  1  =