هدف از انتشار اوراق قرض الحسنه اعلام شد

از سوی بورس:

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار ، بدهی سازمان بورس هدف از انتشار اوراق قرض الحسنه در بازار سرمایه را اجرای برنامه های عام المنفعه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به  مهسا رادفر درباره تصویب انتشار اوراق قرض الحسنه در بازار سرمایه گفت : اوراق قرض الحسنه، اوراق بهاداری است که بر اساس قرارداد قرض و بدون بهره و سود منتشر خواهد شد. 

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار در خصوص اهداف انتشار اوراق قرض الحسنه افزود: هدف از انتشار این اوراق، اجرای برنامه های عام المنفعه و امور خیریه است. به عنوان مثال شرکت ها و موسسات خیریه معتبر می توانند با استفاده از این اوراق، وجوه مردم خیر را جمع آوری و برای بازسازی مناطق محروم، احداث بیمارستان یا مدرسه در روستاهای دورافتاده و یا هر هدف دیگری استفاده کنند. 

رادفر با اشاره به دیگر کاربردهای این اوراق خاطر نشان ساخت: موسسه های قرض الحسنه می توانند از طریق این اوراق، وجوه مردم را جمع آوری کنند و به صورت وام بدون بهره در اختیار اقشار کم درآمد قرار دهند.  وی نحوه انتشار این اوراق را به دین صورت اعلام کرد : با توجه به این که یکی از وظایف اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار ، حمایت از سرمایه گذاران است.

وقتی به یک شرکت یا موسسه خیریه اجازه داده می شود تا از این طریق، وجوه مردم را جمع آوری کند در اولین قدم سابقه فعالیت، شهرت و اعتبار شرکت مزبور و توانایی آن در بازپرداخت وجوه بررسی می شود که در صورت تأیید صلاحیت آن، در مرحله بعد، دلایل شرکت برای انتشار اوراق و طرح مورد نظر آن برای تأمین مالی برررسی و در صورت صلاحدید، تصویب می شود. 

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار در پایان با اشاره به نوپا بودن انتشار اوراق بهادار اسلامی در بازار سرمایه گفت: سابقه انتشار و استفاه از اوراق در بازار زیاد نیست ، اولین اوراق اواخر اسفند ماه سال 89 منتشر شد اما در همین مدت کوتاه با استقبال خوبی مواجه شده، به طوریکه در حدود 370 میلیارد تومان از این اوراق در 10 ماه گذشته منتشر شده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2