نخستین ارتباط فیبرنوری پست بانک ایران برقرار شد

نخستین ارتباط فیبرنوری پست بانک ایران بمنظور ایجاد ارتباط سریع و آسان در شبکه با همت مسئولان و تلاش مجموعه های فناوری اطلاعات این بانک در استان لرستان برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک امید قاسمی پناه رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی فنی سیستمهای این بانک ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به گسترش پراکندگی جغرافیائی واحدهای اجرائی شعب و دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی پست بانک در سطح کشور، برقراری اولین ارتباط فیبرنوری گام موثری در تسهیل و تسریع انجام تراکنش ها و توسعه خدمات الکترونیکی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: اجرای طرح انتقال ارتباطات MPLS مراکز استانی با مرکز اصلی اطلاعات Data Center بر روی بستر فیبرنوری از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می باشد.

قاسمی پناه افزود: شبکه جدید MPLS استان لرستان بر روی فیبرنوری دارای ظرفیت ایجاد پهنای باند 16Mbps و قابلیت فعال سازی 16 لینک E1 می باشد.
رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی فنی سیستمهای پست بانک تصریح کرد: امکان توسعه ارتباطات WAN شعب و دفاترخدمات بانکی شهری و روستائی در شبکه بانکی با تضمین کیفیت و پهنای باند به دلیل حذف سیگنالینگ خطوط مبنی بر سیم از مهمترین ویژگی و امکانات این بستر مخابراتی است.
وی تشریح نمود: فیبرنوری یکی از تجهیزات انتقال صوت و دیتاست که اخیراً در استان ها و زیرساخت های مخابراتی نصب شده و ویژگی اصلی آن پهنای باند زیاد است که با تغییر تجهیزات متصل به آن این پهنا را می توان بازهم بیشتر کرد.

قاسمی پناه با اشاره به امکان یکپارچه سازی بستر ارتباطی در سطح استان ها با برقراری ارتباطات PTMP، MPLS داخل استانی، اینترنت و امثال آن توسط این طرح خاطرنشان ساخت: توزیع بار مرکز اصلی اطلاعات بین مراکز استانی جهت ارائه سرویس های بانکی و سایر سرویس ها بصورت توزیع شده و در نتیجه افزایش سرعت ارتباط و اتصال شعب و دفاترخدمات بانکی تحت پوشش استانها جهت ارائه خدمات بانکی از دیگر ویژگی هائی است که این طرح دارد.

رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی فنی سیستمهای پست بانک عنوان کرد: مانیتورینگ و نظارت بر وضعیت خطوط و ارتباطات داخل استان، دریافت و ارسال فایل اطلاعات، بروز رسانی سرویس ها اعم از نرم افزارهای بانکی و سیستمی، آنتی ویروس ها و سایر موارد بصورت متمرکز از طریق مراکز استان ها بصورت مستقل از طریق این طرح امکان پذیر می شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت این طرح و لزوم تبیین مزایای آن به مشتریان و کارکنان بانک گفت: انجام این امر گام اولیه ای در توسعه شبکه پست بانک در سطح کشور بویژه در روستاها و مناطق محروم می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −  28  =