پرداخت ۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بانک توسعه تعاون

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در قرارداد همکاری با صندوق توسعه ملی به عنوان بانک عامل در پرداخت 500 میلیون دلار تسهیلات در گام نخست معرفی شد که این میزان تا یک میلیارد دلار تا پایان امسال و در سال‌های آینده مطابق با نیاز سرمایه‌ای به تناسب طرح‌های اقتصادی قابل افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، ماشا الله عظیمی با تاکید بر این نکته که در 9 ماهه گذشته امسال  بالغ بر چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونگران پرداخت شده است، یادآور شد: تا پایان امسال میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون تا 7 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

عظیمی افزود: تا زمانی که برآورد درستی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های واقعی بخش تعاون نداشته باشیم بالطبع قادر به برنامه‌ریزی و اجرایی کردن تمهیدات مؤثری در جهت پیشبرد اهداف بخش تعاون نخواهیم بود.

وی افزود: خوشبختانه تحولات اخیر شکل گرفته در حوزه تعاون منتج به بروز پیش‌زمینه‌ها و ظرفیت‌های جدیدی در حمایت از مجموعه بخش تعاون شد که از اهم این تحولات به اهتمام و همدلی تصمیم‌گیران و مدیران اجرایی تعاون در دولت، مجلس، اتحادیه و اتاق‌های تعاون برای پیشبرد سیاست‌های منتج به تحقق اهداف بخش تعاون می‌توان نام برد

عظیمی اظهار داشت: بانک عامل توسعه تعاون علاوه بر این که کارمزد حاصله از اجرای طرح‌ها را نصف دیگر بانک‌ها و بازپرداخت تسهیلات را نیز به صورت ارزی در نظر گرفته است و بنابراین، این بانک در هر بخشی که نیاز به حمایت سرمایه‌ای به لحاظ توسعه زیرساخت‌ها و تأمین ماشین‌آلات و واردات دانش و تخصص منجر به تولید باشد پشتوانه و حامی تعاون گران خواهد بود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: تعاون گران متوجه باشند طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی باید مطابق با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای و اقلیمی طراحی و ارایه شود به عبارتی طرح‌هایی که به جهت بومی‌سازی تولید و خدمات در اولویت باشند حایز حمایت‌های بی‌چون و چرای بانک خواهند بود.

وی با اشاره به این که امسال و سال 91 مطابق مصوبات به سرمایه بانک افزوده خواهد شد، گفت: بانک توسعه تعاون هیچ‌گونه محدودیتی در رابطه با نیازهای ارزی تعاونگران برای سرمایه‌گذاری ندارد.

وی تصریح کرد:‌ بسیاری از طرح‌های اقتصادی ارائه شده به بانک در دست بررسی است که با نهایی شدن بررسی‌ها در این رابطه منابع سرمایه‌ای مورد نیاز برای فعال‌سازی این طرح‌ها تخصیص و پرداخت خواهد شد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  67