نماد بانکی در بورس منفی شد

شاخص کل بورس که در جریان معاملات امروز به کانال 26 هزار واحدی رسیده بود، در پایان معاملات از وارد شدن به این کانال انصراف داد و در عدد25 هزار و 913 واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شاخص کل بورس که پس از مدتها رکود و 3 ماه دوری از کانال 26 هزار واحدی امروز وارد این کانال شد، در پایان معاملات امروز از ورود به این کانال انصراف داد در همان کانال25 هزار واحدی جا خوش کرد.

این در حالی است که افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی، انتشار گزارش 9 ماهه شرکت‌ها، عرضه اولیه ذوب آهن در فرابورس، بازگشایی نماد شرکت‌های معدنی و سنگ آهنی موجب شد تا بازار سرمایه از رکود مدت دار خود رهایی یافته و سرانجام امروز برای مدتی کانال 26 هزار واحدی را لمس کند اما در پایان زمان معاملات از این رقم دور شد و در عدد 25 هزار و 913 واحد ایستاد.

به این ترتیب علی رغم منفی شدن سهام بانکها طی دیروز و امروز و به دلیل بازگشایی نماد فولاد خوزستان و تعدیل مثبت عایدی150 درصدی این سهم و نیز عرضه اولیه ذوب آهن، در بازار امروز سهام گروه فلزی با اقبال مواجه شدند و شاخص بورس را تا مرز 26 هزار واحدی حرکت دادند.

به این ترتیب فولاد خوزستان با 96 واحد، فولاد مبارکه 39 واحد و غدیر با 24 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس گذاشتند و موجب لمس کانال 26 هزار واحدی شاخص پس از 3 ماه شدند. در مقابل اقبال گروه فولادی‌ها، بانک‌ها و شرکتهای سنگ آهنی که امروز بازگشایی شدند تاثیر منفی روی بورس گذاشتند و بانک پاسارگاد با 32 واحد، سرمایه گذاری امید 30 واحد، سایپا و چادرملو 11 واحد، پارسیان و گل گهر 10 واحد موجب برگشت شاخص از کانال 26 هزار واحدی شد.

بر اساس این گزارش در بازار امروز 177 میلیون سهم به ارزش 714 هزار و 168 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 126 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄  3  =