علاوی بزودی به ایران می‌آید

یک منبع آگاه از فهرست العراقیه اعلام کرد که علاوی به زودی به ایران سفر خواهد کرد تا با مقامات مسئول ایرانی دیدار و درباره بحران سیاسی جریان عراق با آنها رایزنی کند.

منابع آگاه نزدیک به فهرست العراقیه اعلام کردند که رهبر این فهرست قرار است، بزودی برای دیدار با مقامات ایرانی به این کشور سفر کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل"، منابع آگاه عراقی اعلام کردند که "ایاد علاوی" رهبر فهرست العراقیه قرار است به منظور رایزنی با مقامات ایرانی درباره بحران سیاسی جاری در عراق به این کشور سفر کند.

یک منبع آگاه از فهرست العراقیه اعلام کرد که علاوی به زودی به ایران سفر خواهد کرد تا با مقامات مسئول ایرانی دیدار و درباره بحران سیاسی جریان عراق با آنها رایزنی کند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که منابع نزدیک به "اسامة النجیفی" رئیس پارلمان عراق و از رهبران العراقیه اعلام کردند که علاوی همچنان مورد اعتماد تهران است و ایران بدنبال برقراری روابطی خوب با اهل تسنن عراق است.

دوشنبه گذشته نیز علاوی با همکاری "احمد چلپی" رئیس کنگره ملی عراق با سفیر ایران در عراق دیداری محرمانه داشته است و دو طرف بر این امر تاکید کردند که برای مشکلات فیمابین توافقهایی انجام دهند و این دیدار زمینه ساز دیدارهای آتی باشد.

در پی متهم شدن "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهوری عراق به داشتن ارتباط با حملات تروریستی متعدد در عراق و فرار او به منطقه کردستان، روابط سیاسی جاری میان العراقیه و فراکسیون همپیمانی ملی بحرانی شد و دو طرف که از ابتدا نیز روابط حسنه‌ای با یکدیگر نداشتند، به اختلافات موجود بیش از پیش دامن زدند.

در چنین شرایطی، "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که هیچ ارتباطی با صدور حکم بازداشت هاشمی ندارد و این دستگاه قضایی عراق است که این موضوع را پیگیری می‌کند و او بعنوان قوه مجریه مامور دستگیری هاشمی و کشاندن او به پای میزمحاکمه است. اما العراقیه که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق مترصد بود تا فاز جدید کارشکنی‌های خود علیه دولت را آغاز کند، فرصت را غنیمت شمرد و نشست‌های پارلمان و دولت را تحریم کرد.

از سوی دیگر هاشمی نیز به طور ضمنی به بین‌المللی کردن پرونده خود تهدید کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  7