بررسی نوسانات سکه و ارز در مجمع تشخیص

دبیر کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز این مجمع، گزارشی در خصوص نحوه هدفمندسازی یارانه‌ها و تلاطم اخیر بازار سکه و ارز ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، استفساریه بنیاد 15 خرداد در خصوص ماده واحده بهمن ماه سال 1370 مصوب مجمع درباره زمین‌های موات بررسی شد.

در این راستا با نظر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد "در صورت رعایت مفاد و شرایط مذکور در ماده واحده مصوب 3/11/1370 مجمع و پس از انقضای مهلت نظریه وزارت راه و شهرسازی که در اجرای قوانین اراضی شهری و زمین شهری داده شده، قطعی بوده و در هیچ مرجع قضایی قابل طرح مجدد نیست."

بر اساس تبصره ماده مذکور، با توجه به اینکه مرجع صادرکننده رأی محاکم قضایی نبوده و رأی کمیسیون وزارت راه و شهرسازی ملاک خواهد بود، این مسأله شامل ماده 18 نمی‌شود.

در ادامه جلسه، داود دانش جعفری دبیر کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی که از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تفویض شده، گزارش مصوّری از نتایج جلسات این کمیسیون و بررسی‌های نظارتی آن در طول 6 ماهه دوم سال جاری ارائه داد.

این گزارش با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و دبیر سازمان هدفمندی یارانه‌ها، معاون حقوقی بانک مرکزی، حسابرس کل اصل 44 قانون اساسی در دیوان محاسبات کشور و برخی دیگر از مسئولان و کارشناسان مربوطه در دولت و بانک مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش به جلسات مستمر کمیسیون نظارت مجمع با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه در خصوص نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، سیاست‌های کلی امنیت اقتصادی، سند چشم‌انداز 20 ساله کشور (شاخص ترکیبی اقتصادی، علمی و فناوری) و بررسی چگونگی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و تلاطم اخیر بازار سکه و ارز اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، این بحث در جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی و پیگیری بیشتری قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  30