خوشبینی تاجران طلا نسبت به افزایش قیمت آن در هفته آینده

پس از آنکه جان پالسون مدیر میلیاردر یک صندوق سرمایه گذاری مشترک، به سرمایه گذاران توصیه کرد طلا بخرند تا از دارایی خود محافظت کنند، خوشبینی تاجران طلا نسبت به افزایش قیمت این فلز گرانبها بیشتر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ 12 نفر از 22 تاجر و تحلیلگری که از سوی پایگاه خبری بلومبرگ مورد پرسش قرار گرفتند معتقد بودند که بهای طلا در هفته آینده میلادی افزایش می یابد.

بر اساس اعلام کمسیون اوراق بهادار و ارز آمریکا، شرکت پالسون با دو میلیارد و 900 میلیون دلار موجودی طلا، تاکنون بزرگترین سرمایه گذار در اتحادیه اس.پی.دی.آر گلد بوده است.

بر اساس داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ، سرمایه گذاران دو هزار و 389 تن و 700 کیلوگرم طلا در صندوقهای سرمایه گذاری کالا دارند.

پس از آنکه بانکهای مرکزی انگلستان و ژاپن، حجم خرید اوراق قرضه دولتی را افزایش دادند و بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد تمدید سیاست بازخرید اوراق قرضه دولتی را بررسی می کند، خوشبینی سفته بازان بازار معاملات سلف طلا در آمریکا به بالاترین سطح خود از ماه سپتامبر (شهریور) تا کنون رسید.

انجمن جهانی طلا واقع در لندن دیروز (جمعه) اعلام کرد بانکهای مرکزی همچنین ذخایر شمش طلای خود را افزایش داده اند، به طوری که در پایان سال گذشته، 439 تن و 700 کیلوگرم به موجودی شمش طلای آنها اضافه شده است و ممکن است در سال 2012 نیز مشابه این مقدار را به ذخایر طلای خود اضافه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3