آخرین خبرها از جسد اسامه بن لادن

متن نامه‌های الکترونیکی که در حمله هکرهای جنبش "انانیمس" به وب سایت شرکت اطلاعاتی استراتفور به سرقت رفته و توسط ویکی لیکس افشا شده نشان می‌دهد واشنگتن احتمالا جسد اسامه بن لادن را برخلاف آنچه که قبلا اعلام کرده به آمریکا منتقل کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "ژورنال" چندی پیش هکرهای گروه "انانیمس" طی حمله به سرورهای شرکت اطلاعاتی استراتفور آمریکا اقدام به سرقت محتوای پست‌های الکترونیکی رد و بدل شده این شرکت کرده و سپس آن را در اختیار وب‌سایت ویکی لیکس قرار دادند.

در یکی از ایمیل‌ها که توسط فرد برتون، یکی از معاونان رئیس شرکت استراتفور فرستاده شده و زمان ارسال آن مربوط به چند ساعت پس از اعلام کشته شدن بن لادن است، آمده آنگونه که گزارش داده شده ما جسد را با خود بردیم. خدا را شکر.

25 دقیقه بعد در ایمیلی با عنوان "انتقال جسد به مقصد داور، دی، ایی با هواپیمای سیا" وی به این آدرس اشاره می‌کند: به سوی موسسه پاتولوژی نیروهای مسلح در بتسدا.

داور، دی ای در واقع اشاره به داور در ایالت "دلاور" است که یک پایگاه مهم نیروی هوایی در این محل در فاصله 175 کیلومتری واشنگتن قرار دارد.

فرد برتون یک ساعت بعد در ایمیل دیگری می‌نویسد: اگر جسد در حالی که من نسبت به آن تردید دارم در دریا انداخته شده باشد، روش کار بسیار شبیه مورد آدولف آیشمن است. ما خواهان عکس‌ها، دی.ان‌.ای، اثر انگشت و غیره هستیم. جسد وی یک صحنه جرم است و من تصور نمی‌کنم پلیس اف.بی.‌آی یا وزارت دادگستری اجازه چنین کاری را داده باشند.

آدولف آیشمن یکی از سازمان‌ دهندگان اصلی آنچه هولوکاست خوانده شده، بود که بعدها با پاسپورتی جعلی به آرژانتین فرار کرد و سپس ماموران موساد وی را دستگیر کردند. وی در سرزمین‌های اشغالی اعدام و سوزانده شد و خاکستر وی نیز به دریا ریخته شد تا یادبودی برای وی برگزار نشود.

پس از آن جورج فریدمن، مدیر اجرایی استراتفور در پاسخ می‌نویسد: آیشمن پیش از محکوم شدن به مرگ و اعدام، چند ماه در جریان محاکمه زنده دیده شد. نمی‌توان مقایسه کرد که بن لادن ناگهان در دریا دفن می‌شود بدون اینکه کسی او را ببیند، من خود در این باره تردید دارم. حدود هفت ساعت بعد نیز برتون مجددا پاسخ می‌دهد: انتقال جسد به مقصد داور. باید تا الان اینجا باشد .

اگرچه مشخص نیست برتون اظهارات خود را بر پایه یک منبع خبری نظامی داخلی و یا صرف اتکا به حدس و گمان نقل کرده و با توجه به اینکه پست الکترونیکی وی با عبارت "آن طور که گزارش داده شده" آغاز شد، در هر حال چنین اظهاراتی، ادعای ارتش آمریکا مبنی بر اینکه جسد بن لادن به دریا انداخته شده را زیر سوال می‌برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄    =  16