استقبال آمریکا از نقض حکم حکمتی

رویترز به نقل از نولاند افزود: اگر ایرانی‌ها بخواهند پیامی را درباره حکمتی برای ما بفرستند، می‌دانند که بهترین کانال برای این کار از نظر ما سوییس به عنوان حافظ منافع است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزارت امور خارجه آمریکا از نقض حکم امیر میرزایی حکمتی در دیوان عالی کشور استقبال کرد و آن را تحولی خوشایند خواند.

به گزارش ایسنا خبرگزاری رویترز گزارش داد: ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به نقض حکم امیر میرزایی حکمتی در دیوان عالی کشور به خبرنگاران در واشنگتن گفت: اگر این درست باشد که بار دیگر محاکمه انجام می‌گیرد، این تحولی خوشایند است و ما امیدواریم که او به زودی به خانواده‌اش ملحق شود.

آمریکا از ایران درخواست کرده است دسترسی کنسولی به حکمتی را فراهم و او را بدون تاخیر آزاد کند.

به گزارش ایسنا، حکمتی، 28 ساله، مقیم ایالت میشیگان، چندی قبل توسط ماموران وزارت اطلاعات به اتهام همکاری با سازمان سیا بازداشت شد. دادگاه بدوی «میرزایی حکمتی» را به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا و سرویس اطلاعاتی سیا علیه جمهوری اسلامی ایران محارب و مفسد فی الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد.

وی در جلسه‌ محاکمه به دفاع از خود پرداخت و ضمن اقرار به جرم ارتکابی، مدعی شد که فریب خورده و قصد ضربه زدن به کشور را نداشته است.

با این حال روز دوشنبه حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه کشورمان از نقض حکم پرونده امیر میرزایی حکمتی در دیوان عالی کشور خبر داد.

وی گفت: تا آنجا که در ذهنم است به این حکم در دیوان عالی کشور اعتراض شد. دیوان از آن نقص گرفت و پرونده را برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض فرستاده است».

خبرگزاری رویترز در گزارش خود افزود: وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که ایران به دیپلمات‌های سفارت سوییس که حافظ منافع آمریکا در ایران محسوب می‌شود، اجازه دیدن با حکمتی پیش از محاکمه و در طول محاکمه نداده است زیرا تابعیت مضاعف ایرانی – آمریکایی را برای وی به رسمیت نمی‌شناسد.

رویترز به نقل از نولاند افزود: اگر ایرانی‌ها بخواهند پیامی را درباره حکمتی برای ما بفرستند، می‌دانند که بهترین کانال برای این کار از نظر ما سوییس به عنوان حافظ منافع است.

وی افزود: آنها هرگز اختیار سوییس به عنوان حفاظت منافع را در این پرونده به رسمیت نشناخته‌اند زیرا تابعیت آمریکایی وی را به رسمیت نمی‌شناسند.

در عین حال بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مادر حکمتی چندی قبل قادر به ملاقات با او در زندان شد. اریک ولز، سخنگوی خانواده «حکمتی» اعلام کرد که بهناز حکمتی، مادر امیر میرزایی حکمتی توانسته است در جریان سفر به ایران چندین بار با پسرش ملاقات کند.

سخنگوی خانواده حکمتی گفت که سفر بهناز حکمتی به ایران به خوبی به پیش رفت و در تعاملات وی با مقامات ایرانی هیچ مشکلی پدید نیامد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1