سینماداران و افزایش قیمت بلیت در سال جدید

عده‌ای از سینماداران معتقدند اگرچه افزایش قیمت بلیت سینما به دلیل افزایش هزینه‌های فعلی ناگزیر خواهد بود اما در صورتی که برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگیرد این کار موجب ریزش زیاد مخاطبان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، احمدی مدیر پردیس «زندگی» درباره افزایش بهای بلیت سینماها گفت:‌ قرار است این کار از ابتدای سال جدید آغاز شود؛ به نظرم مورد پذیرش واقع شدن و یا نشدن قیمت‌های جدید از سوی مخاطب بستگی به فیلم‌هایی دارد که در ایام عید روی پرده خواهند رفت.

وی ادامه داد: اگر فروش اولیه فیلم‌ها در ایام نوروز 91 مناسب باشد مخاطب قیمت جدید را می‌پذیرد، اما در غیر این صورت احتمال دارد که شورای صنفی مجبور شود قیمت‌ها را به حالت قبل بازگرداند.

مدیر پردیس «زندگی» همچنین درباره فیلم‌هایی که در ایام نوروز در این سینما اکران می‌شوند بیان کرد: ما پنج سالن در اختیار داریم که طبیعتا اغلب فیلم‌هایی که در این ایام روی پرده خواهند رفت در پردیس «زندگی» نمایش داده می‌شوند. البته ما هنوز با فیلمی مذاکره نکرده‌ایم و منتظر هستیم ببینیم نتیجه جلسه امروز شورای صنفی نمایش چه خواهد شد.

اسلامی مدیر پردیس سینمایی «اریکه ایرانیان» نیز درباره افزایش قیمت بلیت‌ها اظهار کرد: طبیعتا برای افزایش قیمت از سویی حق با سینمادار است و از سوی دیگر حق با مردم.

وی با بیان اینکه سینماداران با این وضعیت قادر به پرداخت هزینه‌های فعلی نیستند، عنوان کرد: اگر از سمت سینماداران به موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که مخارج سینما اعم از نگهداری، تجهیزات‌، حقوق‌، هزینه‌های انرژی آن‌هم با برداشته شدن یارانه‌ها باعث می‌شود که دیگر بلیت‌ چهار هزار تومانی حتی جواب‌گوی نیمی از هزینه‌ها نباشد.

مدیر پردیس «اریکه ایرانیان» همچنین ادامه داد:‌ از سوی دیگر در حال حاضر با همین بلیت چهار هزار تومانی سینماهای مدرن بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند منتظر بمانند تا فیلم به شبکه نمایش خانگی بیاید تا با پرداخت 2500 تومان یک یا چند خانواده از آن بهره‌مند شوند. طبیعتا شاید این تیپ از خانواده با چهار هزار تومان هرچند ماه یکبار بتوانند به سینما بیاید اما با شش هزار تومان دیگر چنین توقعی ممکن نیست.

اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا نیم بهاء کردن قیمت بلیت برای دو روز در هفته می‌تواند راهکار مناسبی برای جذب مخاطب در سینما‌ها باشد؟»‌، یادآور شد:‌ مطمئن باشید افزایش قیمت موجب ریزش مخاطب سینما خواهد شد. اگر یادتان باشد قبلا هم دو روز در هفته بلیت سینما نیم بهاء بود که این موضوع اصلا جواب نداد و دوباره به یک روز نیم بهاء در هفته تبدیل شد.

مدیر «اریکه ایرانیان» در پایان تصریح کرد: اگر قرار است واقعا افزایش قیمت بلیت‌ها از ابتدای سال جدید اجرایی شود دست اندرکاران سینما باید در جلسه‌ای با یکدیگر همه جهات این موضوع را بررسی کنند.

ترانه شاه محمدی مدیر پردیس سینمایی «کیان» نیز با بیان اینکه در منطقه ما امکان ندارد که بتوانیم افزایش قیمت این چنینی را روی قیمت بلیت سینما اعمال کنیم، گفت:‌ زمانی که این سینما آغاز به کار کرد ما باید با بلیت سه هزار تومان شروع می‌کردیم، اما از ابتدا خودمان بهای بلیت‌مان را دو هزار تومان قرار دادیم و حتی دو روز در هفته هم بلیت را به صورت نیم بهاء محاسبه می‌کنیم.

وی درباره افزایش قیمت بلیت‌های سینما تصریح کرد: مسلما افزایش قیمت موجب ریزش مخاطب خواهد شد و ما با توجه به اینکه رتبه سینمای‌مان جزو درجه ممتاز محاسبه می‌شود به هیچ وجه روی قیمت جدید بلیت چهار هزار تومان حتی فکر هم نمی‌کنیم. ممکن است افزایش قیمت‌مان از دو هزار تومان به سه هزار تومان باشد اما آن هم تنها برای روزهای شلوغ‌تر و خاص.

شاه محمدی توضیح داد: بعضی از مناطق قادر نیستند که از مخاطبان‌شان قیمت‌هایی این چنینی را برای بلیت سینما طلب کنند، چرا که این کار موجب ریزش مخاطب از سینما خواهد شد.

مدیر پردیس «کیان» در پایان تصریح کرد: ما ترجیح می‌دهیم با نرخ شناور و با توجه به بودجه مردم سینمای‌مان را اداره کنیم تا در جذب مخاطب موفق باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  ⁄  51  =