توسعه روابط بانکی میان ایران و عراق

شمس الدین حسینی و رافع العیساوی وزیران اقتصاد ایران و عراق، در نشستی، بر افزایش سطح روابط اقتصادی و بانکی میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،  شمس الدین حسینی در دیدار با همتای عراقی خود با اشاره به افزایش حجم روابط اقتصادی بین دو کشور گفت: حجم روابط و مبادلات اقتصادی دو کشور نشان دهنده افزایش روابط اقتصادی است، اما با وجود این رشد مناسب، ظرفیت فراوانی وجود دارد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر دارایی عراق و هیات همراه منجر به اعتلای بیشتر روابط بین دو کشور و گسترش همکاری اقتصادی شود.

رافع العیساوی وزیر دارایی عراق نیز با اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط اقتصادی و مالی با ایران، گفت: در سال جدید و با خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، شرایط جدیدی به وجود آمده استو مسوولیت بزرگی بر دوش دولت عراق قرار دارد.

وی از آمادگی دولت عراق برای افزایش همکاری با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: با توجه با اراده و خواست سیاسی موجود بین دولتهای ایران و عراق ، هم اکنون بهترین روابط بین دو کشور برقرار است.

در این دیدار وزرای اقتصاد و دارایی ایران و عراق با بر شمردن زمینه‌های مختلف همکاری اقتصادی، از آمادگی دو طرف برای امضای موافقت‌نامه‌های همکاری اقتصادی از جمله موافقت نامه همکاری مالیاتی خبر دادند.

بررسی روند پرداخت مطالبات پیمانکاران فعال در صنعت برق عراق و همچنین افزایش سطح مبادلات مالی و بانکی و توسعه همکاریهای گمرکی ، مالیاتی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از دیگر محورهای مورد مذاکره در این دیدار بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =