هفت بانک عامل پرداخت وام مسکن اعلام شدند

از سوی بنیاد مسکن:

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سهمیه ساخت مسکن روستایی امسال به 300 هزار واحد افزایش پیدا می کند، گفت: 100 هزار واحد مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخته می‌‍شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سالگرد تأسیس بنیاد مسکن در نشستی خبری اظهار داشت: از سال 84 تاکنون طرح بزرگ بهسازی و ساخت مسکن روستایی با ارائه تسهیلات با جدیت آغاز شد و براساس برنامه پیش بینی شده تا پایان سال گذشته حدود یک میلیون و 630 هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شدند و یک میلیون و 420 هزار واحد مسکونی نیز با بانک ها عقد قرارداد کردند.

وی افزود: از این یک میلیون و 420 هزار واحد مسکونی که با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات عقد قرارداد شده است تاکنون یک میلیون و 137 هزار واحد مسکونی تکمیل و به پایان رسیده است.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه حدود 9398 میلیارد تومان هم تاکنون به عنوان تسهیلات مسکن روستایی جذب شده است، گفت:  تا پایان سال جاری میزان ساخت و بازسازی مسکن روستایی که از سال 84 آغاز شده به یک میلیون و 500 هزار واحد و تا پایان سال آینده به یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی می رسد.

تابش با اشاره به سهمیه ساخت مسکن روستایی برای امسال، اظهار داشت: قرار است امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی از 200 هزار واحد به 300 هزار واحد برسد.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه سقف وام مسکن روستایی در سال جاری 12.5 میلیون تومان است، گفت: بانک‌های ملی، سپه، تجارت، ملت، رفاه، صادرات و مسکن بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات هستند و در تعامل با بانک های عامل سعی داریم دریافت تسهیلات را افزایش دهیم.

وی افزود: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به 200 هزار واحد مسکونی متقاعد شده‌اند و برای این 100هزار واحد مسکونی که اضافه شده قرار است شورای عالی مسکن این سهمیه اضافه را میان بانک‌ها تقسیم کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص سهمیه مسکن روستایی در استان تهران، اظهار داشت:  از 100 هزار مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر 8 هزار واحد مسکونی مربوط به استان تهران و از 300 هزار واحد مسکونی 3800 واحد مسکونی مربوط به استان تهران است.

تابش در خصوص ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر که متولی آن بنیاد مسکن گفت: کشور دارای 855 شهر زیر 25 هزار نفر است که تاکنون سهمیه‌ای که برای ساخت مسکن در این شهرها برعهده ما گذاشته شده است 280 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر است.

وی افزود: از این 280 هزار واحد مسکونی 268 هزار واحد مسکونی از مرحله فوندانسیون گذشته و سعی می‌کنیم تا پایان سال جاری تمام این واحدها به پایان برسد همچنین مقرر شده برای این 280 هزار واحد مسکونی 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =