۱۰۰۰ تومان؛ قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب

قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب تا چهار سال دیگر هزار تومان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین معاون وزیر نیرو با بیان این مطلب در پاسخ به این سوال که بنابر قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان برنامه پنجم باید قیمت آب به هزار تومان برسد، در این صورت چهار سال دیگر هر خانواده در بهترین شرایط با توجه به سرانه مصرف 250 مترمکعبی باید 250 هزار تومان پول آب بدهد، گفت: باید سعی کنیم تا پایان برنامه به قیمت تمام‌شده برسیم.

ستاد هدفمندی یارانه‌ها هم سعی دارد با یک تعادل مناسبی پیش رود. ضمن آنکه اگر بخواهیم نرخ تورم را طی این چهار سال محاسبه و تلفات را کم کنیم، خودبه‌خود قیمت همین می‌شود.

محمدرضا عطارزاده ادامه داد: سعی داریم تا چهار سال آینده که قرار است آب به نرخ تمام شده عرضه شود از تجهیزات بهتر و تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم تا قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

وی افزود: در این بین سعی داریم زمانی قیمت هزار تومان را برای هر متر مکعب آب تعیین کنیم که درآمد مردم مناسب باشد تا فشاری به جامعه وارد نشود.

معاون وزیر نیرو گفت: واقعیت این است این آبی که دولت به مردم می‌دهد، متوسط کشوری آن هزار تومان تمام می‌شود. بعضی اوقات در برخی از مناطق باید آب را بیش از 700 کیلومتر انتقال داد. ضمن اینکه باید هزینه پمپاژ آب، تصفیه و… را هم لحاظ کرد که در این صورت قطعا رقم بالاتر از هزار تومان هم خواهد رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −    =  55