سارکوزی: سیاست را برای همیشه رها می کنم، عاشق زندگیم، مرا تنها بگذارید!

نیکولا سارکوزی با تاکید بر این موضوع که قصد دارد برای همیشه سیاست را رها کند، گفت: به حدی عاشق زندگی هستم که از آن دلگیر نمی‌شوم!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری مغلوب انتخابات ریاست‌جمهوی فرانسه بعد از آن که در انتخابات این کشور متحمل شکست شد،‌ گفت که از مردم می‌خواهد او را تنها بگذارند تا زندگی آرامی را در کنار همسرش "کارلا برونی" داشته باشد.

به نوشته روزنامه "دیلی میل"، سارکوزی 57 ساله و محافظه‌کار گفت: امیدوارم زندگی عادی داشته باشم؛ من در این انتخابات مغلوب شدم، اما روزنامه‌نگاران همچنان اجازه نمیدهند که استراحت داشته باشم.

سارکوزی در ادامه افزود: این درحالی است که ترجیح می‌دهم مرا به آرامی کنار بگذارند، قادر نیستم در کنار خانواده‌ام ناهار صرف کنم.

سارکوزی در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که روز یکشنبه برگزار شد، در مقابل رقیب سوسیالیست خود فرانسوا اولاند شکست خورد.

وی با دعوت از تیم مبارزاتی خود به کاخ الیزه به آن‌ها اعلام کرد که وی از سیاست کناره‌گیری کرده و بازنشسته شده است؛ وی در جریان نشست یک ساعته‌اش اعلام کرد که به دنبال کسب کرسی برای حزب خود (UMP) در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن نیست.

وی در این باره گفت: دوران من گذشته است و من هم‌اکنون یک نامزد قانونی نیستم.

سارکوزی با اشاره به سایر رهبرانی که از بحران اقتصادی در سال 2008 میلادی انتخابات را از دست داده‌اند، افزود: البته بهتر بود که پیروز می‌شدم اما تنها کافی است که به دیگران نظر بیفکنید تا ببینید چگونه سمت خود را ترک گفتند؛ شکست ما آنچنان که رای‌دهندگان و رسانه‌ها پیشتر پیش‌بینی کرده بودند، یک شکست نبود.

رئیس‌جمهوری سابق فرانسه با تاکید بر همبستگی اعضای حزبش گفت که از یکدیگر جدا نشوید و افزود که نتایج انتخابات بسیار نزدیک به پیش‌بینی‌ها بود، این مساله درستی حرف‌های من را به شما اثبات می کند؛ ما با یکدیگر بسیار متحد بودیم.

سارکوزی به صورت رسمی تا 15 مه سال جاری میلادی و تا زمانی که مراسم تحلیف فرانسوا اولاند در کاخ الیزه برگزار شود، به عنوان رئیس جمهور باقی می‌ماند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2