بانک توسعه تعاون در نظام بانکداری استثنا است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به این که یکی از نقاط قوت بانک توسعه تعاون، تسهیلات خرد آن به بنگاه های کوچک است ،از این رو این بانک در نظام بانکداری استثنا است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شیخ الاسلامی اظهار داشت: توانمندسازی از طریق سازماندهی و آموزش تعاونگران و تامین مالی بخش تعاون به عنوان دو بازوی مکمل در چارچوب وظایف قانونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلقی می شود و بر این اساس نقش بانک توسعه تعاون به مثابه رکن مالی این وزارتخانه در اقتصاد تعاون از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

شیخ الاسلامی با اشاره به اهداف تشکیل بانک توسعه تعاون گفت: این بانک در چارچوب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و حمایت شخص رئیس جمهور و دولت خدمتگذار تاسیس شد و با توجه به رسالت اصلی آن مبنی بر توسعه و تقویت تشکل های تعاونی فعال در بخش های مختلف اقتصادی هم اکنون نقش سازنده ای در ارتقاء سهم این بخش در اقتصاد ایفا می کند.

وی اضافه کرد: تمرکز خاص فعالیت های این بانک بر مبحث اشتغال از طریق حمایت از تعاونی ها و طرح های تعاونی هایی که دارای ظرفیت اشتغالزایی بیشتری هستند در بخش تعاون بر پایه دستگیری از ظرفیت های بالقوه این بخش از اقتصاد سبب رونق کسب و کار در عرصه های مختلف اقتصادی خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تشکیل اتاق های فکر با هدف سازماندهی سرمایه های خرد مردم با تکیه بر اصل تکریم و حفظ کرامت مشتریان از دیگر برنامه های این بانک در عرصه خدمت رسانی است.

بر اساس این گزارش، همایش سالانه مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون با حضور مقام عالی وزارتخانه، معاونین و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران ستادی و استانی این بانک به مدت دو روز در تهران برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =