تفاهمنامه ۷ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی و بانک ملت

صندوق توسعه ملی با انعقاد دو تفاهمنامه با بانک های ملت و صادرات، 8 میلیارد دلار از منابع خود را برای مصرف در امور مولد در اختیار این بانک ها قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

در مراسمی با حضور اصحاب رسانه، تفاهمنامه 7 میلیارد دلاری عاملیت میان صندوق توسعه ملی و بانک ملت به امضای علی دیواندری و رحیم قربانی مدیران ارشد دو سازمان رسید و تفاهمنامه یک میلیارد دلاری عاملیت نیز میان صندوق توسعه ملی و بانک صادرات از سوی رحیم قربانی و محمدرضا پیشرو مدیران عالی دو سازمان امضا شد.

تفاهمنامه بانک ملت دارای بالاترین مبلغ میان تفاهمنامه های امضاشده است

علی دیواندری، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضا و تبادل این تفاهمنامه، آن را دارای بالاترین مبلغ در میان تفاهمنامه های امضا شده میان بانک ها و صندوق توسعه ملی تاکنون عنوان کرد و گفت: بسیار خرسندیم که سرمایه نسل های آتی که در این صندوق ذخیره شده است می تواند در اختیار بانک های عامل قرار گیرد و به طرح هایی تخصیص یابد که در افزایش ثبات و توسعه ملی اثرگذار است.

وی با بیان این نکته که بانک ملت یکی از بانک های عامل است که ظرفیت جذب مناسبی دارد و عملکرد خوبی در حوزه طرح های توسعه ای به ویژه حوزه انرژی و نفت و گاز از خود نشان داده است، یادآور شد: این بانک تجارب خوبی در سایر حوزه ها مثل فولاد و سیمان دارد و کارهای خوبی نیز در این بخش ها انجام داده است.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که با امضای این قرارداد، امکان جذب منابع در حوزه این گونه طرح ها فراهم می شود افزود: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی که به مدد همه مسوولان امکان پذیر شده است گامی در جهت آینده نگری محسوب می شود و اثرات مثبتی در اقتصاد کشور دارد.

به گفته وی، در این شرایط که تولیدکنندگان و کارآفرینان نیازمند منابع هستند و منابع خارجی نیز با محدودیت رو به رو شده است منابع صندوق توسعه ملی می تواند بسیار کارگشا و تاثیرگذار باشد.

دیواندری از این که امکان پیوستن بانک ملت به بانک های عامل صندوق توسعه ملی فراهم شده و این بانک تفاهمنامه ای با بالاترین مبلغ را با این صندوق امضا کرده است از مسوولان تشکر کرد.

بانک صادرات تجریه خوبی در استفاده از منابع حساب ذخیره ارزی دارد

محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک صادرات هم در سخنانی اظهار داشت: بانک صادرات با برخورداری از نیروی کارشناسی با تجربه و تجربه چند دهه تامین مالی طرح های بزرگ، علاقمند بود تا از منابع ارزشمند صندوق توسعه ملی هم استفاده کند به همین دلیل انعقاد این تفاهمنامه را به فال نیک می گیرد.

وی با بیان این نکته که بانک صادرات تجربه خوبی در استفاده از منابع حساب ذخیره ارزی دارد، افزود: این بانک با استفاده از منابع حساب مذکور، طرح های زیربنایی زیادی را راه اندازی کرد و اکنون نیز این فرصت فراهم شده است که از ظرفیت صندوق توسعه ملی بهره بگیریم.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به تغییراتی که در دستورالعمل ها و ضوابط صندوق توسعه ملی ایجاد شده است، گفت: با این تغییرات، هم اکنون استفاده از تسهیلات این صندوق در بخش سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز امکان پذیر شده است در حالی که پیش از این تسهیلات یادشده فقط برای تامین سرمایه ثابت طرح ها قابل پرداخت بود.

پیشرو موارد استفاده منابع صندوق توسعه ملی را در بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع صادراتی و … ذکر کرد و گفت: می توان این منابع را در بخش های کمتر توسعه یافته با تسهیلاتی در نرخ سود و آورده متقاضی پرداخت کرد و بدین ترتیب باعث توسعه و به بار نشستن طرح ها و افزایش شاخص تولید و اشتغال در این مناطق شد.

وی اظهار امیدواری کرد که انعقاد تفاهمنامه با صندوق توسعه ملی بتواند منشا خیر و تحول، افزایش اشتغال و بالابردن شاخص های تولیدی و اقتصادی کشور شود.

رحیم قربانی رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی هم با اشاره به همکاری مطلوب کارشناسان بانک های ملت و صادرات برای انعقاد تفاهمنامه های عاملیت، اظهار داشت: بدون همکاری دو بانک مذکور، کار با این سرعت به پیش نمی رفت.

وی ادامه داد: امضا و مبادله تفاهمنامه هایی با مبالغ کلان امروز به اضافه 14 میلیارد و 760 میلیون دلار تفاهمنامه ای که پیش از این با بانک های دیگر امضا شده است، ظرفیت بزرگی را می طلبد که این منابع را جذب کند.

قربانی از مسوولان بانک های عامل خواست تا با مراقبت و حساسیت بیشتری از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند تا بدین ترتیب رشد 8 درصدی اقتصادی کشور پیش بینی شده در برنامه توسعه و دستیابی به مقام نخست اقتصادی منطقه در افق 1404 محقق شود.

وی اضافه کرد: صندوق توسعه ملی صندوق مبارکی است که به یک نهاد مالی و ارزی تبدیل شده و باید در خدمت مردم قرار بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  76