ادامه ادغام مؤسسات مالی در بانک ها

معاون نظارتی بانک مرکزی، با اعلام آخرین برنامه‌های نظارتی بر بانک‌ها و مؤسسات مالی- اعتباری، از ادامه روند ادغام این مؤسسات در بانک‌های خصوصی در آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ابراهیم درویشی به ایلنا، اظهار داشت: بررسی مجدد مجوز بانک‌های در حال تأسیس و ایجاد شده، محدودیت در گسترش تعداد شعبات بانک‌های خصوصی و همچنین نحوه ادغام بانک‌ها با مؤسات مالی- اعتباری از مهم‌ترین برنامه‌های نظارتی بانک مرکزی در طی یک سال گذشته بوده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ادغام مؤسسات مالی- اعتباری با بانک‌های خصوصی در مقطع زمانی فعلی متوقف شده، بیان کرد: ادغام موسسات مالی و اعتباری در بانک‌های خصوصی فعلا متوقف شده، اما این ادغام‌ها مطابق با سیاست‌های جدید نظارتی بانک مرکزی بوده و درصورت لزوم همچنان در یک پروسه زمانی ادامه خواهد داشت.

این مقام مسؤول، ادامه داد: از این پس تمامی مجوزهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و در صورتی که بانک‌ها اطلاعات مورد نیاز را به موقع در اختیار این بانک قرار ندهند و یا اطلاعات ارسال شده ناقص و یا مورد تایید بانک مرکزی قرار نگیرد، این بانک هیچ مجوزی برای توسعه شعب نخواهد داد.

درویشی خاطرنشان کرد: از این پس افزایش شعب بانک‌ها مستلزم ارائه اطلاعات مورد نظر بانک مرکزی مبنی بر اطاعات شفاف بانک‌ها و ارسال به موقع آن به بانک مرکزی است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  36