سود بانکی کارت‌های اعتباری میزان به ۱۴ درصد افزایش یافت

طبق بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی میزان سود بانکی کارت‌های اعتباری میزان برای کارگران و کارمندان به 14 درصد افزایش یافت.هرکدام از کارت‌های اعتباری کارمندان و کارگران (کارت‌های میزان) یک میلیون و 500 هزار تومان اعتبار دارند که به صورت تسهیلات در اختیار این اقشار قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بخشنامه بانک مرکزی که از سوی مدیریت کل مقررات مجوز‌های بانکی و مبارزه با پول‌شویی و همچنین اداره مطالعات و مقررات بانکی به مدیران عامل بانک‌های دولتی و شرکت دولتی پست بانک ارسال شده، عنوان شده که این موضوع مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی است.

همچنین در این بخشنامه ذکر شده که این موضوع به تایید رییس کل بانک مرکزی رسیده است.
بر این اساس، در این بخشنامه به دو مورد اشاره شده است.

در مورد اول ذکر شده است: از آنجایی که براساس ماده 9 سیاست‌های پولی و اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور نرخ سود عقود غیرمشارکتی تا سررسید دو سال معادل 14 درصد تعیین شده است، نرخ سود تسهیلات اعطایی مرابحه در چارچوب کارت اعتباری میزان از 11 درصد به 14 درصد افزایش می‌یابد. بنابراین سهم نرخ سود دریافتی تسهیلات مرابحه از دارنده کارت (تسهیلات‌گیرنده) از چهار درصد در سال به پنج درصد در سال و سهم سود ناشی از تخفیف خرید از فروشندگان کالا از هفت درصد در سال به 9 درصد در سال افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در مورد دوم این بخشنامه اشاره شده است: مبنای تخفیف دریافتی از فروشندگان کالا به عنوان بخشی از سود تسهیلات مرابحه به‌طور سالانه منظور شود.

هرکدام از کارت‌های اعتباری کارمندان و کارگران (کارت‌های میزان) یک میلیون و 500 هزار تومان اعتبار دارند که به صورت تسهیلات در اختیار این اقشار قرار می‌گیرد.

طبق آخرین آمار معاون فناوری اطلاعات وزیر صنعت، معدن و تجارت 75 میلیارد تومان کالا از طریق این سیستم خریداری و بیش از 120میلیارد تومان این کارت‌ها شارژ شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  18