پایان دور اول مذاکرات ایران و ۱+۵ در بغداد /دور دوم برگزار نشد

دور اول مذاکرات ایران و 1+5 که از ظهر امروز (چهارشنبه) در محل دارالضیافه نخست وزیری عراق آغاز شده بود پایان یافت.در حالی که تصور می شد دور دوم گفتگوهای ایران و 1+5 ساعاتی پیش شروع شده است، اما یکی از دیپلمات های حاضر در مذاکرات گفته است که دور دوم مذاکرات برگزار نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گزارش ایسنا هنوز از نتایج دور اول این مذاکرات خبری منتشر نشده است.

مایکل مان، یکی از سخنگویان کاترین اشتون بعد از شروع مذاکرات در پاسخ به سوال ایسنا، از ارایه بسته پیشنهادی 1+5 به ایران در این مذاکرات خبر داد، با این حال وی به جزییات آن اشاره نکرد.

مایکل مان در جمع خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات ایران و 1+5 در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا 1+5 بسته جدیدی در این مذاکرات به ایران ارایه خواهد کرد، گفت: 1+5 بسته جدیدی در این مذاکرات برای ایران دارد.

سخنگوی اشتون در پاسخ به این سوال که این بسته متفاوت از بسته قبلی است که کشورهای اروپایی به ایران ارایه کرده بودند تاکید کرد: این بسته پیشنهادهای جدیدی برای ایران دارد.

وی به محتوا و جزییات بیشتر از این بسته جدید اشاره نکرد و گفت: نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، اما طیفی از مسایل و موضوعات مختلف را شامل می‌شود، مثلا یشنهادهایی درباره غنی‌سازی 20 درصد در این بسته وجود دارد.

مذاکرات ایران و 1+5 امروز چهارشنبه ـ سوم خرداد ـ با یک ساعت و نیم تاخیر در محل دارالضیافه نخست‌وزیری عراق (محل برگزاری کنفرانس‌ها وهمایش‌های بین‌المللی عراق) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به بغداد از بامداد امروز (چهارشنبه) از گرد و غبار (ریزگردها) در آسمان بغداد که روز گذشته هوای عراق را در حالت اضطرار قرار داده بود، کاسته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9