نخستین واکنش آمریکا به مذاکرات امروز بغداد

وی همچنین اضافه کرده لازم است ایران جدیت خود را در این مذاکرات نشان دهد. سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین اعلام کرد در پایان امروز، مقامات آمریکایی با توجه به مذاکرات تصمیم خواهند گرفت که این مذاکرات در روزهای آینده هم ادامه پیدا کند یا خیر.

در حالی که دور دوم گفتگوی ها ایران و کشورهای 1+5 ، از دقایقی پیش شروع شده، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید دور اول این مذاکرات را دربردارنده نشانه هایی از پیشرفت دانست.

به گزارش «تابناک»، «جی کارنی» گفت دور اول مذاکرات بسیار با اهمیت بوده؛ چرا که ایران در این دور از مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود گفتگو کرده است.

وی همچنین اضافه کرده  لازم است ایران جدیت خود را در این مذاکرات نشان دهد. سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین اعلام کرد در پایان امروز، مقامات آمریکایی با توجه به مذاکرات تصمیم خواهند گرفت که این مذاکرات در روزهای آینده هم ادامه پیدا کند یا خیر.

این مقام آمریکایی گفته آمریکا از برگزاری این مذکرات در بغداد خشنود است؛ اما فراتر از نمادگرایی احتمالی که ممکن است در انتخاب عراق نهفته باشد، این محتوی مذاکرات است که اهمیت دارد و نه مکان آن.

کارنی اینگونه ادامه داد که ما امیدواریم این مذاکرات با موفقیت همراه باشد و ایران باید بداند که ما بر اساس حرکات عملی که آنان انجام می دهند، در مورد نیت آنان از مذاکرات قضاوت خواهیم کرد و نه بر اساس قول های آنان.  اما ما می خواهیم این مساله به صورت دیپلماتیک حل و فصل گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  52  =  56