۵۸ درصد مشتریان «بانکداری همراه» نگران امنیت اطلاعات خود هستند

یک نظر سنجی نشان داد:

یک نظرسنجی نشان داده است نگرانی های امنیتی و ترس از احتمال افشای اطلاعات عاملی بر سر راه تقویت بانکداری همراه (Mobile Banking)، به شمار می رود. 58 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی، سرویس های بانکداری همراه را قابل اعتماد نمی دانند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت اینفوسیس (Infosys)، یکی از بزرگترین تامین کنندگان خدمات فناوری اطلاعات و مشاوره ای در سطح جهان، در نظرسنجی اخیر خود به این نتیجه رسیده است که مشتریان بانکداری همراه (Mobile Banking)، سهولت و راحتی کار با این سرویس ها را می پسندند، اگر چه نگرانی های امنیتی و ترس از احتمال افشای اطلاعات عاملی بر سر راه تقویت این شاخه بانکداری الکترونیکی به شمار می رود.

به گزارش شرکت ملی انفورماتیک به نقل از یاهو فاینانس، طبق نظرسنجی اخیر شرکت اینفوسیس، سرعت پایین و نبود اعتماد در فضای مجازی، دو دلیل عمده کاربران برای استفاده نکردن از سرویس های بانکداری همراه به شمار می رود.

26 درصد افراد نیز به دلیل مواجه شدن با چالش های کم اهمیت تر دیگری از قبیل فونت های ریز و مسائل مربوط به رابط کاربری، بانکداری همراه را مشقت بار قلمداد می کنند.

با این حال مردم ترجیح می دهند امور بانکی خود را به وسیله رایانه های خود و نه از طریق ایستادن در صف های شعبات بانکی سر و سامان دهند.

بر اساس این گزارش، اکثر قریب به اتفاق کاربران آمریکایی (94 درصد) می گویند انجام امور بانکی با استفاده از تلفن های همراه، آسان است.77 درصد نیز آن را در دسترس می دانند. با این حال کمتر از نیمی از افراد یعنی فقط 42 درصد، سرویس های بانکداری همراه را قابل اعتماد می دانند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  24