نبود کنترل‌های لازم درباره محصولات نوین بانکی جریانات سوئی را به وجود آورده است

مدیر عامل بانک کارآفرین در همایش سیاست های پولی و ارزی:

مدیر عامل بانک کارآفرین با بیان این‌که نوآوری‌های مالی در صنعت بانکی نیز جای تامل دارد گفت: گاهی محصولاتی را در نظام بانکی معرفی کرده‌ایم که به درستی جا نیفتاده است و عدم کنترل‌های لازم جریانات سوئی را به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر سیف مدیر عامل بانک کارافرین در روز نخست در همایش سیاست های پولی و ارزی درمیزگرد چالش های نظارت بر سیستم بانکی  درباره  یک برنامه راهبردی جامع برای توسعه صنعت بانکداری کشور اظهار داشت:نظام بانکی باید قادر باشد نیازهای منطقی مشتریان را تامین کند. ضمن آن که مقررات کارآمد و ثبات در مقررات بحث جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سیف با بیان این‌که باید توقعمان را از نظام بانکی کارآ مشخص کنیم، گفت: برای رشد و توسعه صنعت بانکی باید مشخصات یک نظام بانکی را تبیین کنیم و بعد در جهت پیاده سازی نقشه راه گام برداریم.

وی  افزود: توسعه تکنولوژی پیش نیازهایی دارد که از جمله آن فرهنگ سازی و آموزش آن به مردم است. به طور مثال نوع استفاده از ای.تی.ام و دستگاه‌های پوز باید به مردم آموزش داده شود.

مدیر عامل بانک کارآفرین با بیان این‌که نوآوری‌های مالی نیز جای تامل در صنعت بانکی دارد گفت: گاهی محصولاتی را در نظام بانکی معرفی کرده‌ایم که به درستی جا نیفتاده است و عدم کنترل‌های لازم جریانات سوئی را به وجود آورده است.

وی همچنین به نرخ سود بانکی تاکید کرد و گفت: این نرخ باید مشخص شود که لازم است هماهنگ با نرخ تورم باشد یا نرخ بازار که خوشبختانه بانک مرکزی بعد از سال‌ها اجازه داده است خود بانک‌ها روی این موضوع تصمیم بگیرند و متناسب با شرایط این نرخ را تعیین کنند البته امیدواریم این سیاست‌ها ادامه پیدا کند.

سیف با بیان این‌که نسبت مطالبات معوق و لاوصول بسیار بالا است گفت: لازم است که هر بانکی صورت‌های مالی خود را با توجه به استانداردهای جهانی تنظیم کند و در حفظ وجهه نظام بانکی بازنگری شود. اما در این راستا نیازی به نهاد خاصی برای نظارت بر مطالبات معوق بانک‌ها نیست و هر بانک باید خود باید بر این امر نظارت داشته باشد.

نرخ سود هماهنگ با نرخ تورم و بازار، تشکیل شرکتی جهت جمع‌آوری وام‌های معوق، تغییر پذیری مقررات نظام بانکداری و استراتژی جدید در صنعت بانکداری در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  64