بانک پاسارگاد پربیننده ترین نماد /نماد بانک سرمایه متوقف شد

نمادهای بانک پاسارگاد، بانک ملت، سایپا، ایران ترانسفو، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری سایپا، زامیاد پربیننده ترین نمادهای بازار امروز بودند.در داد و ستدهای روز دوشنبه بورس تهران، استقبال معامله گران از خرید سهام پر پتانسیل افزایش یافت تا حجم و ارزش معاملات رشد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  در نتیجه معاملات امروز 161 میلیون و 976 هزار و 632 برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 494 میلیارد و 257 میلیون و 69 هزار ریال را در 18هزار و 722 نوبت معاملاتی داد و ستد شدند.

معاملات نمادهای مخابرات، فولاد مبارکه، سرمایه گذای غدیر،گسترش نفت و گاز پارسیان،ملی مس، صنایع شیمیایی ایران، توسعه معادن روی ،توسعه معادن و فلزات و ایران ترانسفو باعث شد شاخص کل 56 واحد افت کند. در پایان معاملات امروز این نماسنج به رقم 26 هزار و 848 رسید.

شاخص صنعت نیز با 58 واحد افت به رقم 21 هزار و 292 رسید و شاخص 50 شرکت فعالتر نیز 5 واحد پایین آمد .

همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 49 و 57 واحد پایین آمدند. در پایان معاملات امروز شاخص بازار اول به رقم 22هزار و 356 و شاخص بازار دوم نیز رقم 36 هزار و 173 را تجربه کرد.

گفتنی است سرمایه گذاری سایپا امروز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص از افت بیشتر آن جلوگیری کرد.

بیشترین حجم معاملات امروز نیز در نمادهای سرمایه گذاری بهمن، توسعه معادن روی، سیمان فارس و خوزستان، حق تقدم صنایع لاستکی سهند، سرمایه گذاری صنعت بیمه، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی،بانک ملت، مپنا و مخابرات انجام شد.

همچنین نمادهای بانک پاسارگاد، بانک ملت، سایپا، ایران ترانسفو، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری سایپا، زامیاد پربیننده ترین نمادهای بازار امروز بودند.

نمادهای سیمان خزر،نیروکلر، محورسازان ایران خودرو، سیمان هگمتان،سرمایه گذاری سایپا، سیمان کارون، سیمان شاهرود، سخت آژند، سیمان شرق و تکنوتار با بیشترین رشد قیمت صدرنشینی بازار امروز را از آن خود کردند. همچنین اقبال بازار به نمادهای سیمالن غرب، سرمایه گذاری سایپا، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری بهمن، سیمان دشتستان، سیمان مازندارن، سیمان شاهرود، سیمان هرمزگان، فولاد خوزستان و سیمان اردبیل و آهک آذرشهر باعث شد که طولانی ترین صفهای خرید در این نمادها تشکیل شود.

این در حالی بود که نمادهای کابل البرز، حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی، توریستی و رفاهی آبادگران، عمران و توسعه فارس، درخشا تهران، تایدواتر خاورمیانه، توسعه معادن روی، صنایع شیمیایی ایران،حمل و نقل توکا و صنایع آذراب با بشیترین افت قیمت در قعر جدول معاملات قرار بگیرند و همچنین بی مهری معامله گران به نمادهای قند مرودشت،قند تربت جام، گروه صنعتی ملی، تایدواتر خاورمیانه، داروپخش، کاشی اصفهان، پگاه آذربایجان، سیمان فارس و خوزستان، کاشی تکسرام و صنایع اذراب سنگین ترین صفهای فروش را برای این نمادها رقم زد.

 

، 12 میلیون و 298 هزار سهم معادل 98/99 درصد از سهام شرکت صنایع شیر سرو بی­خزان به ارزش 13.6 میلیارد ریال و به قیمت پایه هر سهم هزار و 107 ریال، فردا در بازار سوم به صورت یکجا و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط، 25 درصد نقد و مابقی 10 قسط مساوی 6 ماهه عرضه می­شود.  

سرمایه این شرکت 12 میلیارد و 300 میلیون ریال است و زمینه فعالیت آن تولید شیر پاستوریزه و کلیه فرآورده­های آن است و شرکت سرمایه­ گذاری صنایع عمومی تامین مالک 98/99 درصد، سرمایه ­گذاری تامین اجتماعی و شرکت اوزان هر کدام 008/0 درصد از سهام شرکت صنایع شیر سرو بی خزان را دارا هستند.

283  میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی 11 میلیون اوراق بهادار، به 283 میلیارد ریال رسید بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، سرمایه­ گذاری خوارزمی در بازار اول فرابورس با جابجایی 2 میلیون و 300 هزار سهم با نرخ هزار و 670 ریال داشت.

کمترین حجم معاملات و بیشترین کاهش قیمت را افرانت در بازار اول با خرید و فروش 2 هزار و 238 سهم و با نرخ 11 هزار و 860 ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را کویر تایر در بازار اول فرابورس ایران با افزایش قیمت 3.9 درصد و قیمت پایانی هزار و 780 ریال از آن خود کرد.  حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی ، بیشترین حجم معاملات را اوراق مشارکت نفت فصلی با جابجایی 35 هزار و 350 برگه داشت.

حجم اوراق دیگر به ترتیب 10 هزار برگه مشارکت توسعه، 7 هزار و 850 برگه مشارکت نارنجستان، 7 هزار و 500 برگه اجاره امید، 2 هزار و 40 برگه اجاره ماهان2، هزار و 150 برگه اجاره سامان، هزار برگه گواهی سپرده سعدی، 630 برگه اجاره ماهان و 260 برگه مشارکت مسکن مهر به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.

توقف  دو نماد در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی بانک سرمایه به دلیل عدم ارسال اطلاعات، متوقف شد

.پتروشیمی امیرکبیر نیز پس از ارائه اطلاعات واقعی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا 50 درصد، بازگشایی شد.قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز 66 تا 67 هزار تومان مبادله شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18