قتل عام تازه در سوریه

مخالفان حکومت بشار اسد روز چهارشنبه مدعی «قتل عام تازه» در استان حماه در مرکز سوریه شده و گفته اند، دهها کودک، زن و مرد روستایی به دست نیروهای دولتی و شبه نظامیان مورد حمایت دولت کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد سرمینی، سخنگوی شورای ملی سوریه، گفته است: 100 نفر در معزراف و القبیر  در استان حماه کشته شده اند که دست کم 20 نفر از قربانیان زن و 20 نفر دیگر کودک بوده اند.

در همین زمینه، گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه نیز از قتل عام در این منطقه خبر داده است، ولی شمار قربانیان را 87 تن اعلام کرده است.

رامی عبدالرحمان، سخنگوی نظارت بر حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است: پس از گلوله باران این مناطق توسط نیروهای ارتش، شبه نظامیان طرفدار حکومت بشار اسد «شبیحه» این قتل عام را انجام داده اند.

به گزارش رویترز، مخالفان می گویند که دست کم اجساد 12 تن از قربانیان این کشتار سوخته شده اند.

از آنجا که حکومت بشار اسد به رسانه های مستقل و بین المللی اجازه حضور و فعالیت  در سوریه را نمی دهد، تایید یا رد این خبرها امکان پذیر نیست.

در حالی خبر این قتل عام تازه منتشر شده که در روستای حوله بیش از 100 غیرنظامی، که ده ها زن و کودک در بین آنها دیده می شد، کشته شدند.

از سوی دیگر، دولت سوریه کشتار روز چهارشنبه در استان حماه را «جنایت هولناک» خوانده است.

تلویزیون دولتی سوریه در این زمینه اعلام کرده است: نیروهای ویژه  ارتش سوریه به دنبال در خواست ساکنان القبیر به این منطقه رفته و با تروریستها درگیر شدند. نیروهای ویژه شماری از تروریست ها را کشته، مقادیری سلاح و موشک انداز از آنها ضبط کردند.

در همین حال  در نشستی در استانبول در روز چهارشنبه وزیران و نمایندگان 15 کشور و اتحادیه اروپا توافق کردند تا یک «گروه هماهنگی» برای ارائه کمک و پشتیبانی به مخالفان تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه  آمریکا، از جمله شرکت کنندگان در این نشست بود.

در بیانیه ای که در پایان این نشست منتشر شده،آمده است: در جریان این مذاکرات در خصوص گام های مضاعف  از جمله هماهنگی برای گذار  به دوران پس از حکومت بشار اسد بحث و گفت وگو شده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  18  =  23