سایه بحران اقتصادی اروپا بر جوایز نوبل

بر اساس اعلام بنیاد نوبل، برندگان این جایزه در سال جاری 8 میلیون کرون برابر با 1.1 میلیون دلار پرداخت خواهد شد که نسبت به رقم 1.4 میلیون دلاری سال گذشته 20درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وال استریت ژورنال ، بنیاد نوبل به دلیل فشارهای مالی ناشی از کند بودن بازگشت سرمایه به این بنیاد در سال‌های اخیر اقدام به کاهش جایزه برندگان سال جاری خود کرده است. این نخستین بار پس از 63 سال از برگزاری این جایزه است که میزان جایزه برندگان کاهش می‌یابد.

بر اساس اعلام بنیاد نوبل، برندگان این جایزه در سال جاری 8 میلیون کرون برابر با 1.1 میلیون دلار پرداخت خواهد شد. سال گذشته رقم این جایزه 10 میلیون کرون معادل 1.4 میلیون دلار بود که به برندگان اعطا شده بود.

بنیاد نوبل در سال 1900 تشکیل شد و در حال حاضر شش جایزه خود را در بخش‌های پزشکی، ادبیات، شیمی، صلح، اقتصاد و فیزیک به برندگان اعطا می‌کند.

این کاهش در جایزه برندگان به شرایط نامناسب اقتصادی در سال های اخیر باز می‌گردد. آخرین باری که بنیاد نوبل اقدام به کاهش میزان جایزه‌های خود کرده بود به سال 1949 باز می‌گشت اما در سال‌های بعد این میزان افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3