بزرگ ترین جریمه بانکی تاریخ به خاطر نقض تحریم های ایران

یک بانک هلندی در بزرگ ترین جریمه تاریخ بانکی قبول کرد تا مبلغ 619 میلیون دلار به دلیل آنچه که نقض تحریم های مالی آمریکا علیه ایران و کوبا و چند کشور دیگر خوانده شده ، بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر ایران نماینده بانک هلندی " آی ان جی " International Netherlands Group روز سه شنبه در دادگاهی در نیویورک ضمن پذیرش این اتهام که این بانک از سال 1990 تا 2007 در مجموع 1 میلیارد و 600 میلیون دلار به کشورهایی که تحت تحریم آمریکا بوده اند پول منتقل کرده است.

جان هامن، مدیر عامل این بانک با پذیرش اتهامات دادگاه اعلام کرده است که بانک تحت مدیریت او تحریم های مالی آمریکا را به طور جدی و غیر قابل قبول نقض کرده است .  

بانک هلندی آی ان جی چهارمین بانکی است که تا کنون در دادگاه های آمریکا به دلیل نقض تحریم های مالی آمریکا علیه ایران یا برخی کشورهای دیگر مجبور به پرداخت جریمه می شود و 3 سال پیش یک موسسه مالی سوییسی به دلیل نقض تحریم های مالی ایران ، کوبا و لیبی به پرداخت 536 میلیون دلار جریمه محکوم شده بود.

در سال 2009 هم بانک بریتانیایی لویدز به  همین اتهام به پرداخت جریمه ای معادل 350 میلیون دلار  محکوم شده بود و در سال 2010 بانک بارکلیز بریتانیا به همین اتهام به پرداخت 298 میلیون دلار جریمه محکوم شد.

جریمه بانک آی ان جی هلند بیشترین جریمه بانکی در تاریخ محسوب می شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3