باید از افزایش شعب بانکها جلوگیری کرد

بهمنی:

رییس کل بانک مرکزی گفت: بعد از اعلام اسامی موسسه‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه مجاز در آینده نزدیک، با کمک نیروی انتظامی برای تعطیلی مراکز مالی و اعتباری غیرمجاز اقدام می‌کنیم.باید از افزایش شعب بانکها به منظور توسعه کیفی آنها جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره صدور مجوز برای فعالیت موسسه‌های مالی و اعتباری افزود: برخی معتقدند نیازی به نظارت بر عملکرد موسسه‌های مالی و اعتباری که از 30 سال قبل آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند، نیست در حالی که آنها تسهیلات با سود 28 تا 30 درصدی پرداخت می‌کردند.

وی با یادآوری اینکه از دو سال گذشته اصلاحات و نظارت بر وضعیت این موسسه‌ها آغاز شد، گفت: باید ایراداتی که در این بخشها وجود دارد را به مرور برطرف کنیم.

بهمنی سیاست بانک مرکزی را اعلام اسامی موسسه‌های مالی و اعتباری مجاز در آینده و از دور خارج کردن موسسه‌های غیرمجاز برشمرد و گفت: بعد از انجام این برنامه به نیروی انتظامی اعلام خواهیم کرد تا برای تعطیلی آنها اقدام کند.

رییس کل بانک مرکزی اقدام بعدی را توجه به کیفیت از طریق کاهش شعب بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری بیان کرد و افزود: باید از افزایش شعب بانکها به منظور توسعه کیفی آنها جلوگیری کرد.

بهمنی همچنین به شرایط کنونی کشور و تاثیر آن به نرخ ارز اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم قیمت ارز را به حداقل برسانیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =