فقط ۲۰درصد اصناف دستگاه کارتخوان دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از 2.5 میلیون واحد صنفی موجود در کشور فقط 500 هزار واحد به پایانه‌های فروش مجهز هستند.صاایران قرار است کمبود پایانه‌های فروش (POS) را در واحد‌های صنفی سراسر کشور جبران کند،

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهدی غضنفری در همایش ملی اصناف با بیان این‌که صاایران قرار است کمبود پایانه‌های فروش (POS) را در واحد‌های صنفی سراسر کشور جبران کند، گفت: افزایش پایانه‌های فروش هم خدمت به اصناف و هم خدمت به مردم است.

او هم‌چنین با بیان این‌که هم‌اکنون 70 فروشگاه مجازی با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال فعالیت‌ هستند، ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 340 میدان میوه و تره‌بار فعال است که از نظر ما حداقل 200 واحد دیگر مورد نیاز است که 75 واحد آن در حال احداث است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون 30 شرکت پخش در کشور فعالیت می‌کنند، به حساسیت و اهمیت موضوع توزیع در چرخه کالا اشاره و خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 10 هزار تن در روز کنجاله از بندر امام خمینی (ره) در کشور توزیع می‌شود، در حالی که این رقم باید تا 20 هزار تن افزایش یابد، ولی به دلیل مشکلات لجستیک این امکان وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌چنین با بیان این‌که متاسفانه هنوز رضایت مشتری در خدمات‌دهی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، به لزوم توسعه‌ مکانیزاسیون در نظام توزیع اشاره و خاطر نشان کرد: توسعه‌ی فروشگاه‌های زنجیره‌ای استاندارد و اطلاع‌رسانی به مشتریان درباره‌ی کالا از الزامات امروز اصناف در کشور است.

غضنفری هم‌چنین به لزوم توسعه‌ی نظام‌های عرضه مستقیم کالا اشاره و خاطر نشان کرد: برخی کالاها مانند کالاهای کشاورزی نیازمند توزیع به موقع و مستقیم هستند، چون زمان در نوع مصرف آنها تاثیر‌گذار است.

وی با تاکید بر این‌که در دولت نهم جایگاه اصناف تقویت شده است، تاکید کرد‌ که دولت، اصناف را خودی می‌داند.

او هم‌چنین با بیان این‌که تنظیم بازار یک موضوع سخت و پیچیده است، گفت: در شرایط بازار بزرگ ایران همیشه یک یا دو کالای ایران گران می‌شود و به همین دلیل است که معاون بازرگانی وزیر بیش از دو سال دوام نمی‌یابد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  80