توقیف ۲۷ هزار خودرو در ماه توسط پلیس راهور

صرف کار کردن دوربین یا خاموش بودن آن در جاده ها موضوع مهمی برای پلیس راهور ناجا نیست. چرا که سرعت میانگین خودروها در مسیر بین دو دوربین به صورت خودکار محاسبه می شود و اگر میانگین سرعت خودرویی در فاصله بین دو دوربین بیشتر از حد مجاز باشد خودرو توسط دوربین ثبت مشخصات شده و به عنوان سرعت غیر مجاز در سامانه پلیس ثبت می شود.

سرهنگ محمد کریم خسروی در روزنامه تهران امروز نوشت:

آمار توقیف خودروهای متخلف در کشور نشان می‌دهد که پلیس همه تلاش خود را برای اجرای صحیح قانون در کشور به خرج می‌دهد. اما توقیف 27 هزار خودرو در ماه به این دلیل نیست که رفتار عمومی رانندگان در سال های گذشته عوض نشده، با نگاهی سطحی به وضع فعلی جاده‌های کشور به خوبی می‌توان تغییر رفتار را در بین رانندگان احساس کرد، اما عده ای که رفتارهای مخاطره آمیز در جاد ه‌های کشور انجام می‌دهند یا برخورد قاطعانه پلیس را باور ندارند، یا به قانونمند بودن عادت نکرده‌اند، با نگاه به میزان خودروهای توقیفی در گذشته و مقایسه آن با تعداد فعلی کاملا به این موضوع واقف می شویم که به نسبت سال های گذشته رانندگی ها خیلی تغییر کرده ولی چون اکثریت افراد توقع دارند که همه رانندگان مقررات را رعایت کنند، افراد قانون‌شکن خیلی به چشم می آیند و ناهنجاری آنها بیشتر مشهود است و در مطالبات اجتماعی از پلیس راهور ناجا برخورد با این افراد بیشتر درخواست می‌شود .

از سوی دیگر جلب مشارکت مردمی در امور ترافیکی و اعتماد‌سازی ازاولویت‌های کاری پلیس راهور برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است. انسان، راه و وسیله نقلیه از موضوعات ترافیکی هستند و اگر این فرض را داشته باشیم که سازندگان راه و وسیله نقلیه انسان و کاربران نیز انسان هستند، موضوع ترافیک، انسانی و اجتماعی می‌شود. با این حساب کار فرهنگی مهم‌ترین کاری است که باید در این زمینه انجام داد. بحث ترافیک و فرهنگ ترافیک یکسویه نیست، اگر راننده‌ای مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کند این عمل او هیچ منتی بر جامعه نیست چرا که این کار به حفظ سلامتی جان راننده و سرنشینان همراه اوست. رعایت فرهنگ ترافیک معادله‌ای دو سویه است که هر دو سوی آن به نفع افراد است. فردی که با رعایت نکردن مقررات قانون شکنی می‌کند، جان خود و دیگران را به خطر می اندازد و این کار نه تنها موجب تضییع حقوق شهروندی است بلکه در دین و اخلاق و عرف نیز این حرکات پسندیده نیست.

پلیس راهور ناجا در سال‌های اخیر با استفاده از امکانات و تجهیزات به روز، رفتارهای ترافیکی را کنترل کرده و به صورت شبانه روز با استفاده از دوربین های ثبت تخلفات و مونیتورینگ که بر خلاف عامل انسانی ابزاری خستگی ناپذیر هستند رانندگان و راه های کشور را کنترل می‌کند.

اما صرف کار کردن دوربین یا خاموش بودن آن در جاده ها موضوع مهمی برای پلیس راهور ناجا نیست. چرا که سرعت میانگین خودروها در مسیر بین دو دوربین به صورت خودکار محاسبه می شود و اگر میانگین سرعت خودرویی در فاصله بین دو دوربین بیشتر از حد مجاز باشد خودرو توسط دوربین ثبت مشخصات شده و به عنوان سرعت غیر مجاز در سامانه پلیس ثبت می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2