ایجاد شعب تمام الکترونیکی در اولویت رقابتی بانک ملی

حیدری در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان اصفهان:

حیدری گفت : آنچه موجب تفاوت بین بانک ها و مؤسسات است ،در این زمینه با حذف حرکت های موازی ، اصلاح روش ها و گسترش خدمات الکترونیکی می توان به طور مؤثر اقدام نمود . روش های ارائه خدمات است .ایجاد شعب تمام الکترونیکی یکی از محصولات جدیدی است که می تواند بانک ملی ایران را نزد مشتریان بخصوص جوانان و نوجوانان متمایزنماید

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان اصفهان با حضور حیدری مدیر عامل ،آقایان خواجه حسنی عضو هیات مدیره ، محمدی مدیر امور استان ها و دیگر مسئولان اداره امور شعب برگزار شد

.
 در این همایش حیدری ضمن اشاره به محورهای عملیاتی شعب و اهمیت نقش بانک ها اظهار داشت : صنعت بانکداری یکی از مهمترین دستاوردهای بشری است که بدون آن تقریبا تمامی فعالیت های مختل می شود و بانک ملی ایران با سابقه ارزشمند خود در سطوح کشوری و بین المللی به عنوان بزرگترین موسسه بانکی کشور فعالیت می کند و در حال حاضر این امانت بزرگ و سنگین به ما سپرده شده است .

مدیر عامل با اشاره به نقش سرمایه انسانی در ارتقای عملکرد سازمان ها افزود : بانک ملی ایران با تجربه ای بالغ بر 84 سال یکی از غنی ترین سازمان ها از لحاظ برخورداری از سرمایه انسانی مجهز به دانش علمی و فنی می باشد که با اتکا به این سرمایه ارزشمند باید الگو و سرمشق سایر سازمان ها قرار گیرد و در این مسیر ، استمرار و پویایی حرکت های توسعه انسانی باید مد نظر مسئولان قرار گیرد .

وی خاطرنشان ساخت : بزرگترین وظیفه مدیران ایجاد انگیزه در بین کارکنان است و یکی از راهکارهای ایجاد این انگیزه تقویت ارتباطات سازمانی بخصوص ارتباط مدیران با کارکنان است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم برنامه ریزی اظهار داشت : فعالیت در حوزه بانکداری تفاوت های فاحشی با سایر عرصه ها دارد و مهمترین راهکارها در این خصوص ، بحث رقابت پذیری سازمان ها و برنامه ریزی های هدفمند در این باب است .

وی یکی از مهمترین شاخصه ها در این عرصه را ارائه خدمات مطلوب ، سریع و ارزان به مشتریان دانست و گفت : باید برنامه ای تدوین شود تا خدماتی را که ارائه می کنیم ما را از دیگران متمایز نماید و برای بهره وری بیشتر لازم است که به موضوع کارآمدی با مؤلفه اثربخشی توجه کنیم که در این زمینه از امکانات ، کارکنان خوب ، قدمت و برند سازمانی مناسب برخورداریم امّا باید با اصلاح شبکه و مراقبت از منابع انسانی و رفع یأس و ناامیدی و پرورش منابع انسانی مؤثر درخصوص بهره وری سازمانی تلاش نماییم .

مدیر عامل در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مصارف اشاره کرد و افزود : همکاران در شعب باید با توجه به میزان اعتبار مشتریان ، آنها را شناخته و بعد به سراغ سایر موارد بروند ، ریسک عملیاتی را با توجّه به شرایط محیطی ارزیابی نموده و مسیر تسهیلاتی خود را از توقف در عقود مبادله ای به حرکت به سوی عقود مشارکتی تنظیم کنند .

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود در این زمینه افزود : با توجّه به انعقاد قرارداد میان بانک ملّی ایران و صندوق توسعه ملّی ، استان ها نیازهای خود را در این زمینه شناسایی کنند تا بتوانند از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را ببرند .

مدیر عامل در بخش مطالبات معوق اظهار داشت : مسائل و موضوعات اعتباری را باید با راهکارهایی اعتباری حلّ و فصل نماییم . در این خصوص هیچ پرونده مطالبات معوقی نباید بلاتکلیف بماند . تمامی اقدامات در این زمینه باید مستند باشد و اقدامات نیز بهنگام و بموقع صورت پذیرد .

بخش دیگر سخنان حیدری به موضوع بهبود روشها اختصاص داشت که در این زمینه گفت : آنچه موجب تفاوت بین بانک ها و مؤسسات است ، روش های ارائه خدمات است . در این زمینه با حذف حرکت های موازی ، اصلاح روش ها و گسترش خدمات الکترونیکی می توان به طور مؤثر اقدام نمود .

به گفته وی ایجاد شعب تمام الکترونیکی یکی از محصولات جدیدی است که می تواند بانک ملی ایران را نزد مشتریان بخصوص جوانان و نوجوانان متمایزنماید .

در بخش دیگری از این همایش آقای خواجه حسنی عضو هیات مدیره نیز با اشاره به نقش متمایز مدیران در سازمان گفت : مدیر موفق کسی است که لحظه ای تصمیم گرفته و سازمان را با کمترین اشتباه در تصمیم گیری به پیش می برد .

خواجه حسنی با اشاره به آمار عملکرد شعب استان اصفهان افزود : با توجّه به آمارهای تشریح شده در بخش رشد منابع ، اعطای تسهیلات و مطالبات معوق و موفقیت های حاصل شده در این خصوص ، انتظار می رود بیشترین خلاقیت ها از استان اصفهان بروز کند . آقای محمدی مدیر امور استان ها نیز طی سخنانی به پتانسیل های موجود در استان اصفهان پرداخت و ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریعتر اهداف تعیین شده برای استان اصفهان محقق شود .
گفتنی است دهاقین رییس اداره امور شعب استان اصفهان نیز در ابتدای همایش با ارائه گزارشی ، عملکرد اداره امور شعب استان اصفهان را در سال 1390 و شش ماهه ابتدای سال جاری تشریح کرد .
دهاقین ابراز امیدواری کرد با توکل بر خداوند و هدایت های مدبرانه مدیرعامل و سایر مدیران بانک و تلاش و همت کارکنان خدوم و زحمتکش آن ، هرچه سریعتر تمامی جایگاه های برتر نظام بانکی کشور را به دست آورده و شاهد شکوفایی روزافزون بانک ملی ایران باشیم .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  −    =  47