حفظ کامل امنیت الکترونیک کاربران

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: طی دو ماه گذشته روزانه 1200 کاربر به پست الکترونیک چاپار به آدرس CHMAIL.IR اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمید شهریاری در نشست یک ساله شدن سرویس پست الکترونیک چاپار اظهار داشت: در حال حاضر سرویس چاپار 300 هزار کاربر داخلی و تعدادی کاربر خارجی دارد که طی دو ماه گذشته روزانه 1200 کاربر به چاپار اضافه شده است.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی افزود: از این تعداد 10 درصد کاربران فعال هستند به این معنا که این تعداد در روز حداقل یک بار میل خود را چک می‌کنند.

وی ادامه داد: از مجموع تهدیدهای امنیتی که به سرویس‌های ایمیل وارد می‌شوند 5 درصد هکرها به خود سرویس حمله می‌کنند و این موضوع در مورد تمام سرویس‌دهندگان اتفاق می‌افتد و هکرهایی که به خود سرویس حمله می‌کنند، در سطح امنیت ملی مطرح می‌شوند.

شهریاری گفت: در قانون برای مجازات قانونی جاسوسی، از یک تا سه سال حبس درنظر گرفته شده و مجازات تخریب داده نیز از 6 ماه تا 2 سال پیش‌بینی شده است؛ بنابراین از نظر قانونی برخورد با متجاوزان حساب‌شده است.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی افزود: علاوه بر راهکار قانونی، هکرهای کلاه سفید نیز در کنار تیم حضور دارند.

وی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران گفت: اطمینان می‌دهم که آنطور که حریم خصوصی در سرویس چاپار رعایت می‌شود، حتی 70 درصد آن در سرویس جیمیل رعایت نمی‌شود.

وی یادآور شد: سرویس پست الکترونیک چاپار کاملاً در یک شرکت خصوصی راه‌اندازی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  90