حضور فعال پست بانک در اجلاس اکو

مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران پست بانک ایران همگام با سایر مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو حضور فعالی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اجلاس مذکور طی روزهای بیست و یکم الی بیست و سوم آبان ماه سال جاری مصادف با یازدهم الی سیزدهم نوامبر 2012 در مجموعه سعدآباد تهران با حضور کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان بعنوان اعضای اکو، نمایندگان بانک توسعه اسلامی، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه و مسئولان اکو و چند کشور میهمان برگزار می شود.

دکتر تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه این اجلاس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده اظهار داشت: ایجاد شبکه خرده بانکداری توسط پست بانک در 10 هزار نقطه روستائی، ضرورت فرهنگ سازی و توجه بیشتر خانواده ها به فضای مجازی، توسعه امنیت فضای سایبری، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز اطلاعات در کشور و منطقه شامل شبکه های فیبرنوری، رادیوئی و ماهواره ها از برنامه های اصلی وزارت ارتباطات در سال های اخیر می باشد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: امروزه رشد فزاینده ارتباطات اجتماعی در گستره جهانی و نقش بنیادی در تبادلات علمی و فرهنگی حیات اجتماعی ملل گوناگون دارد و پیشرفت های فناوری های علمی موجب برقراری ارتباطات فعال و پویا در تمام عرصه ها شده است.

وزیر ارتباطات ضمن اشاره به اهداف تاسیس سازمان همکاری های منطقه ای اکو و افق بخش ارتباطات در سند چشم انداز 20 ساله کشور خاطرنشان ساخت: کارت ملی هوشمند، ایجاد شبکه ملی اطلاعات، ایجاد دولت الکترونیک جهت عرصه خدمات الکترونیکی، جایگزینی اسکناس و شبه پول با پرداخت الکترونیکی، توسعه تجارت و بانکداری الکترونیک از مهمترین اهداف کلان وزارت ارتباطات و فناوری در برنامه پنجم توسعه کشور می باشد.

دکتر تقی پور تصریح کرد: همکاری و تبادل تجربیات در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری، ارائه خدمات متعدد ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت ها و ارائه سرویس های دولت الکترونیک از جمله زمینه های موجود برای گسترش همکاری میان کشورهای عضو است.

همچنین دکترمحبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک در حاشیه برگزاری این اجلاس گفت: این بانک بعنوان متولی خدمات پستی– مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسزائی در تعامل با کشورهای عضو و برقراری روابط بانکی و پولی و انتقال وجوه دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در حین برگزاری این اجلاس ضمن انجام گفتگوهای دو طرفه با مسئولان کشورهای شرکت کننده، تفاهم نامه های همکاری نیز امضاء می شود.

گفتنی است: در حاشیه برگزاری این اجلاس مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره با خبرنگار واحد مرکزی خبر درخصوص پیاده سازی طرح دفاترخدمات بانکی در کشورهای عضو اکو و منطقه خاورمیانه و همچنین دستاوردهای پست بانک درعرصه بین المللی از جمله اخذ جایزه BLP از برنامه اسکان سازمان بشر ملل متحد مصاحبه اختصاصی کرد.

شایان ذکر است: نمایشگاه دستاوردها و خدمات مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پست بانک نیز جهت بازدید شرکت کنندگان در اجلاس برپا شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  45  =  50