ساماندهی گیم‌نتها و کافی‌نتهای سراسر کشور

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از ساماندهی تمامی گیم نت‌ها و کافی‌نت‌ها در سراسر کشور در قالب شبکه ملی فرهنگ خبر داد و گفت: تمامی کافی‌نت و گیم‌نت‌ها از طریق شبکه پرسرعت به یکدیگر متصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسن علیزاده در گفتگو با  مهر، با بیان اینکه هم اکنون نظارتی بر مکانهای عمومی اینترنتی و بازیهای رایانه ای مانند کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها صورت نمی گیرد و حتی آماری از تعداد این مکانها در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: متولی فعالیت گیم نت ها و کافی نتها مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و براین اساس برای نظارت و تسهیل فعالیت این بخش، برنامه مدونی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه از این پس و براساس نظامنامه جدیدی که بزودی ابلاغ می‌شود، تمامی گیم نت‌ها و کافی‌نت‌ها در قالب شبکه ملی فرهنگ ساماندهی خواهند شد، تصریح کرد: تمامی فعالان این صنف و نیز کسانی که قصد دارند از این پس وارد این عرصه شوند باید طبق نظامنامه جدید به فعالیت خود ادامه دهند.

علیزاده با تاکید براینکه پیوستن به شبکه ملی فرهنگ و نظام مند شدن کافی نت ها و گیم نت ها، گردش اقتصادی خوبی را برای این فعالان به دنبال خواهد داشت ادامه داد: براساس قانون تشکیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی فعالان فضای فرهنگی کشور در چارچوب تشکیل موسسه، تشکل، مجمع و اتحادیه باید از این وزارتخانه مجوز دریافت کنند که این قانون کافی نتها و گیم نتها را نیز شامل می‌شود. دراین راستا حتی فروشگاههای فضای مجازی نیز برای خرید و فروش محصولات فرهنگی خود موظف به اخذ مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال هستند.

وی درباره تداخل میان نظارت اداره اماکن، نیروی انتظامی و پلیس فتا بر کافی نتها و گیم نتهای سراسر کشور با اقداماتی که قرار است از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در مورد این اماکن صورت بگیرد تاکید کرد: نظارت نهادهای مختلف لازم و ملزوم یکدیگر بوده و همدیگر را نفی نمی‌کند؛ به نحوی که مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با فضایی که در شبکه ملی فرهنگ برای کافی نتها و گیم نت ها ایجاد کرده سعی در تشویق فعالان این صنف به استفاده از بسترهای موجود و نیز ارائه محتواهای سالم و مناسب به کاربران دارد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان اینکه براساس طرح ساماندهی گیم نتها و کافی نتها، تمامی این اماکن در سراسر کشور به صورت شبکه پرسرعت به یکدیگر متصل خواهند شد به مهر گفت: به این ترتیب گیم نتها می توانند محصولاتشان را با هم به اشتراک بگذارند و یا کاربران در استانهای مختلف در این گیم نتها، به بازیهای گروهی و آنلاین بپردازند.

وی با اشاره به اینکه براساس نظامنامه ساماندهی گیم نتها، لیست بازیهای رایانه ای که این اماکن مجاز به ارائه آن نیستند اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: به دلیل ضعف های آماری، وضعیت فعلی گیم نتها مشخص نیست و آماری از اینکه چه تعداد گیم نت برخلاف مقررات موجود فعالیت کرده و یا بازیهای رایانه ای غیرمجاز ارائه می‌کنند در دست نیست.

به گفته علیزاده نظارت مداوم و مستمر بر فعالیت گیم نتها و کافی نتها، تضمینی بر فعالیت مجاز آنها خواهد بود و در چارچوب ورود به شبکه ملی فرهنگ نیز منافعشان مدنظر قرار می گیرد.

وی افزود: در این راستا با پلیس فتا نیز مذاکراتی صورت گرفته و قصد این است که فضای اعتماد را در میان این صنف و نیز در میان خانواده ها برای استفاده از این اماکن تقویت کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =