هشدار به فیس‌بوک برای تغییر سیاست‌گذاری‌های حریم شخصی

دو گروه بزرگ مدافع حریم شخصی کاربران به مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک هشدار داده‌اند که تغییرات جدید در این سایت را متوقف کند.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، این گروه ها معتقدند اعمال تغییر در سیاست های حریم شخصی فیس بوک موجب خواهد شد تا داده های شخصی کاربران در معرض خطر افشا شدن قرار بگیرد.

پیش از این فیس بوک اعلام کرده بود برای تغییر سیاست های حریم شخصی خود از کاربران این سایت رأی گیری کرده و نظرات آنها را جویا خواهد شد، اما پس از دریافت هشت هزار رأی و نظر فیس بوک این رویه را متوقف کرد.

عدم رأی گیری از کاربران در مورد تغییرات فیس بوک و همین طور امکان ترکیب برخی داده های شخصی کاربران با داده های موجود در سرویس به اشتراک گذاری عکس اینستگرام باعث عصبانیت و اعتراض آنان شده است.

مارک راتزنبرگ مدیر مرکز اطلاعات الکترونیک حریم شخصی  و جفری چستر رییس مرکز دموکراسی دیجیتال با ارسال نامه هایی برای مارک زاکربرگ  از وی خواسته اند در قبال صدها میلیون کاربر فیس بوک بیشتر احساس وظیفه کند و از اعمال تغییرات مد نظر خود خودداری کند.

با توجه به بالاگرفتن نگرانی ها در مورد عملکرد فیس بوک در حوزه حریم شخصی اتحادیا اروپا هم در هفته گذشته خواستار شفاف سازی عملکرد فیس بوک در حوزه حریم شخصی و نحوه نگهداری و استفاده از اطلاعات کاربران شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =